Tuesday, May 28, 2013

APA MASALAH HANG SEBENARNYA?

Saya sangat stress lately. Saya diuji dengan bermacam ujian oleh Allah Taala. Tapi... ya betul, saya belum diuji macamana kamu diuji.

Ada ujian tu saya boleh lepasi dengan mudah. Kacang, macam minum cendol jer. Pahit di mata kamu, manis di hati saya. Asalkan cinta saya kepada Allah tak pernah pudar, saya sanggup redah apa saja hatta ke lautan api pun.

Apa? kamu tak percaya. Kerana Allah, saya sanggup mati. Asalkan Allah tidak jauh dari saya.

Tapi ada satu ujian ni saya rasa tak tertanggung. Jelas, saya rapuh di situ.

Ujian lelaki.

Ujian lelaki yang menggatal ataupun cuba cuba nak test saya samada saya ni boleh dimakan ataupun tak.

Ya Allah, tolonglah aku, berilah aku kekuatan untuk melepaskan diri daripada ujian lelaki gatal buaya darat vavi bertopeng setan berkulit manusia....

Jika itu adalah hadiah untukku, aku terima dengan hati yang lapang, apatah lagi jika hadiah itu baik untukku, untuk agamaku, untuk masyarakatku, untuk keluargaku.... anugerahkanlah kepadaku Ya Allah

TETAPI

andainya barang laknat itu adalah jambatan ke neraka untukku, jauhkanlah daripadaku. Apatah lagi jika barang laknat itu membawa kerosakan kepada agamaku, kepada diriku, kepada masyarakatku, kepada keluargaku. Jauhkanlah daripadaku Ya Allah, dan peliharalah aku dan kuatkanlah hatiku, tabahkanlah hatiku untuk melupakan semua nikmat keburukan barang laknat dan tetapkanlah imanku, Ya Allah, supaya aku tidak melihat dunia lagi, aku hanya melihat keindahanMU YA ALLAH YA RABB ku.

amin amin ya rabbal alamin.


Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su. © 2010 Hakcipta Terpelihara.

Thursday, May 23, 2013

Mencari cinta paling suci

Bagi-Mu segala puji, Engkau benar, janji-Mu benar, firman-Mu benar, bertemu dengan-Mu benar, Surga adalah benar (ada), Neraka adalah benar (ada), (terutusnya) para nabi adalah benar, (terutusnya) Muhammad adalah benar (dari-Mu), peristiwa hari kiamat adalah benar. Ya Allah, kepada-Mu aku pasrah, kepada-Mu aku bertawakal, kepada-Mu aku beriman, kepada-Mu aku kembali (bertaubat), dengan pertolongan-Mu aku berdebat (kepada orang-orang kafir), kepada-Mu (dan dengan ajaran-Mu) aku menjatuhkan hukum.



Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su. © 2010 Hakcipta Terpelihara.

Monday, May 20, 2013

MATILAH KAU

Demi Allah, sesungguhnya aku amat benci kepada orang gedik...... aku harap orang gedik MATI!!!

tercekik!!!

tertelan biji durian

hhmmmmm

well, at least aku tak minta kau mati tertelan kulit durian.

aku still ada simpati, walaupun terhadap orang gedik.



Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su. © 2010 Hakcipta Terpelihara.

Thursday, May 9, 2013

LELAKI TAK AKAN MARAH MASA....

Tahukah anda lelaki tak akan marah.

Masa ... dia nak meraih cinta perempuan.

BUATLAH CEMANA pun

lelaki tak akan marah punyer

masa tu lah depa, sabar. Seperti kata pepatah, sabar seperti Nabi Ayub a.s.

HAHAHAHAHAHA

eh, gelak pulak

bahana baca novel.

hihihihi

beli untuk anak, tapi mak nyer yang baca



Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su. © 2010 Hakcipta Terpelihara.