Wednesday, December 21, 2011

Sebelum kesenyapan seekor kambing...

Sebelum "kesenyapan seekor kambing dalam pinggan"

lamb = daging kambing siap masak or kambing ek? Aku keliru.

Bila sebut cerita kesenyapan seekor kambing, tentu tak lain tak bukan, watak penjahat tentu disandang oleh anthony hopkins pelakon tua yang berjaya menghidupkan watak-watak lelaki yang menghadapi masalah mental illness.

Sekaligus menjadi idola ku... bukan untuk aku jadi mental illness. Tapi untuk aku mencuba menggarap suatu watak yang sebegitu. SaNGAt mENcabAR minda cita-cita ku ini.

Tapi haritu aku heran, dr hannibal dah berjaya lepaskan diri dari kurungan, tup tup dia ada lagik dalam kurungan? Pengarah dan penerbit ciplak cerita ker apa???

Dahlah aku tgk cerita pun dah ujung-ujung, susah nak faham! Last last baru aku faham, 'naga merah' adalah perkara yang berlaku sebelum 'kesenyapan seekor kambing' dimana fbi yang terlibat adalah lelaki.

Apa tujuan aku kongsi perasaan aku ngan korang kat sini ek? Dahlah tentang kesenyapan seekor kambing. ish ish ish, kambing tu - buat barbeque pun sodappp!

I am not sure.... ;P

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.© 2010 Hakcipta Terpelihara.

17 comments:

ejaMaria said...

Allah... konfius sudah...

Mak Su said...

ejamaria, me konpius too. ahaks

Tihara said...

apa motip kambing dalam story tu..kompius jugaks tp kambing bakor sedap cicah ngan black pepper sauce..aishhh :)

miloais milo said...

silence of the lambs ye???
lakonan anthony hopkins & jodie foster...

lamb = daging kambing biri2 kan??
mutton = daging kambing

Kella said...

keliru?

yang penting, saya sangat suka lambchop!! ngeeehhh.. =D

Aleeya (Yaya) said...

senang je jwpnnye maksu..slh sunting tu citer tu hehehe

shasha said...

Suka kambing banting !!

kemey said...

maksu sy lapar hehehe..

Shada said...

tak faham mak su..hihihi

Kakzakie said...

Apa nak keliru-keliru mak su.... makan je lamb chop lagi sedap... tak mahu peningkan kepala...:)

eelobor said...

hehehe....buat BBQ juga yang best

Irfa said...

suka kari kambing je..emmm delices

my baby said...

bubur jagung+kambing pon sodap ehhe

wahida said...

den tak mkn kambing...huhu...boleh pening dibuatnya...

NJ@Goboklama said...

pernah baca barisan pelakon2 terkenal holiwud yg berjaya mmbawa watak2 sedemikian s.a antoni hopkin & joni dep sebenarnya mmpunyai sisi gelap tersendiri, pendek kata dorg pun ada mental illness sbb tu bole bawa watak yg sama dgn sangat cemerlang, wallahua'lam... btw, NJ skerrrr mkn kambing briani yg makcik NJ masak, sangaaaaat top meletopsss!!!! ;D

MOKCIK AZWA said...

Aduhai Maksu..ni silence of the lamb yang keberapa nie? hehehe.. azwa tengok yang pertama lepas tu malas nak tengok bila lama2 banyak sangat sambungannya jadi merapu2 pulak..

Wak Gelas™ said...

wak pon X sukak kambeng yeee..., eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........