Monday, October 17, 2011

Saya ada alibi okeyy

Pre-post!! Terima kasih kepada abang long dan nur_eira atas kesudian follow blog ini :D

_____________________________


hari jumaat 2 minggu yang lalu tiba-tiba saja aku ni tak leh nak bangun pagi kerana buku lali bengkak. aku ingatkan disebabkan oleh spring ankle [betul tak ejaannya tu?]...

sangat sakit... kalau tak malu, maunya aku bergerak macam suster ngensot ke bilik air, dan kemudian ke dapur untuk minum. jadi suka tak suka, 2 orang anak dara aku terpaksa papah aku ke hulu ke hilir... si kecik W pun tolong, tolong angkatkan bantal... hehehe, mekasih.. :)

so check punya check gi dokter, dokter kata gout... alamak!!! apsal tiba-tiba aku kena gout!? aku ni macam-macam penyakit pelik-pelik aku dapat, masa di mid 20an, aku dapat penyakit batu hempedu sampai kena di_operate!! sekarang ni GOUT pulak!! earlier last year, dokter saspek aku ada lemah jantung!! fuhh!!! semua ni sakit orang BERDUIT ni!

anyhow, aku mc on that day, i.e 2 weeks ago. just one day. tetapi SUATU KEJADIAN ANEH BERLAKU DI PEJABAT!!! member2 di opis kata mereka nampak aku di opis, dan aku was in the office until jam 11.00am gitu!!!

GILA! CRAZY! TERRIBLE!

Dah sekarang ada seseorang syak aku ada SAKA or perhaps ada bela hantu!!

Alamak! walaupun aku katakan aku ada di rumah and my anak-anak and husband yang hantar ke klinik jadi saksi... tapi this matter bukan perkara kecil. Ia merupakan suatu fitnah besar yang dikenakan kepada aku!! Oleh Siapa?

YA ALLAH, SELAMATKANLAH AKU DARI FITNAH DUNIAWI DAN MATA-MATA JAHAT SYAITAN, IBLIS, JIN DAN MANUSIA... aminnn


Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.© 2010 Hakcipta Terpelihara.

14 comments:

OgysiJemariSeni said...

Manusia suka buruk sangka... Bersabar la Mak Su yer!.

kasihibu said...

semoga maksu cepat sembuh sesembuhnya

Kakzakie said...

Syaitan memang ada Mak Su. Lagi dahsyat bila ada fitnah datang kerana ia mengikut hasutan syaitan. Moga Mak Su dlm peliharaan Allah.

jedi said...

semoga maksu cepat sembuh....dan selamat dari fitnah manusia

Tihara said...

owh seram nyer maksu..apa yg mereka nampak sebenar nye yek..

Daddy Ziyyad said...

mungkin pelanduk 3 serupa tu maksu....

ankle sprained ejaan nya yg betul...tapi memang confirm ka gout? tinggi sangat ka uric acid?

*SiRibenMerah said...

jeng jeng jenggggg.. qarin kot....

joyahsport said...

aaa???takot...seram...papepon, moge mak su cepat sembuh..

aliaaroslan said...

saya doakan semoga urusan maksu dipermudahkan Allah. aminnn

HEMY said...

ok gak ada saka camtu...tkyah gi keja..suh dia je gi..ahahahahahha

shasha said...

Arrrghhh!!! Scary...adakah email saya ke mak su di reply oleh makhluk tersebut????

MOKCIK AZWA said...

Itu bukan saka... tapi orang kata qarin kan?

kejadian macam ni memang boleh terjadi. Beberapa tahun dulu, rakan di pejabat terserempak dengan seorang staf di awal pagi. Dia tegur staf tu, tapi tak menjawab dan rupanya murung sahaja.

Beberapa jam selepas itu baru dapat tahu cerita, pada masa rakan tu terserempak dengan "staf" kami tu, sebenarnya masa itulah dia tengah nazak akibat kena serangan jantung.

Semoga Mak su cepat sembuh dari gout tu...

Mak Su said...

terima kasih buat semua yg sudi respon. hemy.. amboi... hahaha.

zue said...

maksu..gout pnyakit bukan org kaya lah ia pnyakit org miskin sbb byk mknan yg kena brpntang x leh mkn hehehe. suami zue pun gout...

smoga maksu cepat sembuh...mkn kena pntang tau :)