Tuesday, August 23, 2011

Sahaja aku bersedekah kerana nama

oouuhhh dahsatnya.....

kalau diberi peluang:

anda nak mensedekahkan jamuan makan kepada rakan sepejabat yang sama-sama bekerja makan gaji dengan anda cuma bezanya banyak sikit sahaja

ATAUPUN

anda nak sedekahkan duit anda kepada orang yang sangat-sangat memerlukan yang mungkin juga, langsung tidak mengenali anda untuk diucapkan terima kasih

11 comments:

Acik Erna said...

mak su..kalau la berkemampuan..rasa nak buat lebih dari tu..

MOKCIK AZWA said...

Betul tu kak erna..hasrat ada, cuma belum berkemampuan lagi..

seeloknya bersedekah biar takde sapa tahu kan..ni nak sedekah siap tayang mock cek besau2 lagik..huhuhu

MamaLeeya said...

Tgn yg di atas lebih mulia dr yg di bawah..tp kalo dpt..biarlah tgn kiri tdk melihat tgn kanan menghulur....kan maksu

Daddy Ziyyad said...

lebih afdal bersedekah kpd org yg betul2 perlukan bantuan.

Kakzakie said...

Buat keluarga kakak mak su biasanya abang sebelum puasa dah keluar-masuk kg cari org susah. Puasa 2 minggu kami hantar terus rumah mereka. Kesianlah mak su bila lihat kesusahan org begini... Lihat makanan beras+tepung+gula+milo+ dsb pada dia dah banyak sangat. Apa lagi kalau kita bagi duit beratus... macam dah besar sangat pada mereka.

CuTeMiUt78 said...

eemmmm rasanya lebih baik bersedekah tanpa org tau nama.. dan bersedekah kepada yg betul2 memerlukan

julietchun said...

bersedekah pada yg lebih memerlukan. dan juga kalau dapat bonus boleh juga belanja kawan :D

shasha said...

2-2 pun boleh....

jedi said...

lebih suka option 2....

tp tgk situasi...hehhe

Citarasa Rinduan said...

mak su, ayu dh ajukan pada MIL, nak sedekah kat kawasan kampung, tapi MIL menegah..
kenapa beri pada orang yang gaji 2-3K??? walau mereka sakit.. tapi gaji banyak..
so, hululkan pada yang sesuai.. seperti anak istmewa atau anak2 yatim...

EM... terus ubah fikiran.. hehehe

thanks for hadiah GA.. ayu suka banget.. baru sampai jam 11 pagi tadi..

gee ryder said...

lebih afdal kpd yg memerlukan dan diutamakan dulu ialah keluarga terdekat