Tuesday, July 12, 2011

Clash of the titangs

Jadikan saya dewa

"kamu layak menjadi dewa, ambillah tempatmu di sisiku." itulah yang dikatakan oleh zewes, bapak kepada segala dewa-dewa kepada anaknya yang bernama poseirose.

"tak nak, bapak. saya tak nak," jawab poseirose yang sedang memetik bunga ros. "sebaliknya bapak, saya nak jadi dewi."

"pala hotak lu! lu tak leh jadik dewi, jadik dewalah best...., boleh letak trofi bunga atas kepala, masyukkkk," geram sungguh si zewes ni nampaknya tapi dia berusaha memujuk

'baiklah! saya ikut cakap bapak! jadikan saya dewa!"

PLING BADABOOM KEBABOOO TUUTTT UTUTUTUTT...

"BAPAK!!!! costume apa ni?"

"Ya lah, okeylah tu, engkau jadik props untuk lagu laskar cinta nyanyian kumpulan dewa19. Bahagian yang tepuk tangan tu."

"Bapakkkk!!!!"

p/s: i miss lagu-lagu Dewa19, tak dak lagu-lagu barukah?

p/s: hazama!!!!!!!

* cerita ini adalah rekaan semata-mata, tak ada kena mengena dengan yang masih hidup ataupun yang masih tiada di dunia. dapat idea merepek selepas menonton clash of the titans.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.© 2010 Hakcipta Terpelihara.

17 comments:

miloais said...

memula baca ingat maksu buat cerpen baru!
ekekekekek

ejaMaria said...

owh MakSu... layan gak cite-cite mitos gitu... ingatkan MakSu buat cite ape... ;p

Aku Ibu Muda said...

ingatkan cerpen jugak tadi :)

rATu kEBaYA said...

menarik je maksu.... betullah maksu dewa19 ni takder keluarkan lagi lagu baru..

shasha said...

Hmmm...jarang dgr lagu lagu melayu dah..

makdara TERdiva said...

dewa19 tengah bertapa kot maksu..thehehe

en_me said...

menariknyerr makk.. ehehe

Daddy Ziyyad said...

Yup..

Saya pun miss Dewa19..lagu2 dia mmg best

julietchun said...

lagu dari seberang memang best.

Bunga Rampai said...

Salam Mak Su :) Lama tak ziarah ...
Moga sihat walafiat sekeluarga.

Saya juga suka lagu lagu Dewa19 - baru letak satu lagu (lama) dalam kotak lagu di blog saya, tajuknya "Perasaanku tentang perasaanku kepadamu" - bluueees gitu! ;)

Hazama?? - hey! kawtim aaar :D

@xiM said...

salam maksu.lama tak singgah sini.:)

Uncle Lee said...

Hi MakSu, I couldn't help laughing bila bacha your, "pala hotak lu"! Arhaaa ha ha ha.

I have not heard that expression more than 35 years!
Also school days we had our Malay Chegu, he had one front teeth missing, we nicknamed him, 'Chegu Batu Caves'....he used to say that, when kita chakap salah, ha ha.
As well, one of his favourite was, "your otak ta'centre ke'?
Have a nice day, MakSu, Lee.

N.A.T said...

maksu .. dah kelemauan ke ni .. smpai kua citer lucu rekaan ni .. hahahah

CuTeMiUt78 said...

mula2 baca cam eh.. citer apa ni.. rupanya rekaan semata2 ya

Kakzakie said...

Macam-macamlah mak su nie... kakak ingatkan cerpen tadi...:)

Citarasa Rinduan said...

Mak su...
ayu pun suka tau..

mula2 pun ayu ingat maksu nak syer ttg cerpen terbaru..
hehehe

Zanna Rohim said...

ingat entri untuk cita baru rupa-rupanya..best juga kan