Friday, April 1, 2011

Kelakar 2

Alamak, lagi senyap-sunyi dan kosong blog ni, ada pertambahan plaks kat geng2 cerita kosong iaitu kalamhati & cinta sufie. Terima kasih atas kesudian.

Sebenarnya saya ada masalah baru-baru ni, laptop di rumah terpaksa digadaikan. So, connection saya dengan dunia siber apatah lagi dunia blog bertambah jauh.

Saya dengan tak malu beritahu secara terang-terang supaya kawan-kawan tak tertanya-tanya kenapa saya / blog ini sepi tanpa posting-posting terbaru.... hu hu hu

Maaflah, mungkin anda akan rasa kecewa :(

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ni nak cerita tentang w, anak kecik saya tu. haritu masa kami baru balik dari kerja, dia pun ceritalah dengan penuh confident, "kaki w dimasuki kayu".

Saya: "mari mak tengok kena kat mana". dia pun tunjuklah.... kat tapak kaki kiri.

Halus je selumbarnya. Saya pun ambil pin baju, nak koreklah selumbar tu. Apalagi, w pun mulalah menangis, beriya-iya, macam kena rotan.

Saya: "kenapa nangis? mak belum usik pun kaki tu"

W: "sakit,.... sakit...."

;D

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su. © 2010 Hakcipta Terpelihara.

19 comments:

Dinda Iva said...

teringat dulu²..takpelah maksu..berkorban sekarang...untuk masa depan apalah salahnya...bersusah dahulu..bersenang nanti kemudian...InsyaAllah...

Citarasa Rinduan said...

rasa ayu pulak yang kena selumbor...
sakit tu.......

gadisBunga said...

saya penah kene selumbar masa kecik. kulit pehe kene potong sebab nak kuarkan mende tu. tapi tak bius. ngeri!!

puncanya selumbar tu sebab naik papan gelongsor terdedah kat padang. lepas tu terus fobia. hu~

lupekanje said...

betul la...lama nunggu mak su hapdet..
skrg da ok ke?

Sian w, sakit gaknya selumbar tu ..kono lak kek urat eh gak eh..

en_me said...

xper makk, blog bukanlah hakmilik kekals.. ahaks

2. tak baik tau mendera anakkk.. ahaha

Insan Marhaen said...

alahai.. maksu ingatkan IM pada laptop IM yang dah lesap tu..hu..hu..

kakpah said...

memang sakit lah maksu masuk selumbar tu haha..
budak2 ni kadang2 auta lebih.

Kakzakie said...

Memang ngeri dan ngilu walau belum usik lagi. Dah nama pun selumbar memang sakit, tambah kaki w masih lembut kan....

zino said...

kena tunjuk selumbar yg kena kaki pelumba basikal tu lagi ngeri tengok.. hehe

Oasis said...

Patut la sunyi..hehe..tak pe tak pe

Belum cabut dah meraung ye mak su? Saya dulu pun cam tu gak. Gerun.

miloais said...

maksu - bertabah lah...
buat cam iols - apdet kat opis
sbb kat umah - pc anak2 konker...
hiks

bab selumbar - memang sakit - pedih sangat2 bila kena
rasa menyucuk2 tak hengat!

Matjoe said...

sakit oo kene selumbaq ni.

Mr PenyuBiru said...

bleh masuk maharaja lawak ni.hehe

izman said...

cerita sedih jadi macam lawak pulak. sian baby W.

kella said...

amboi.. belum kena dah menjerit dah dia.. taktik tu... :)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
anaknya takut sebab tadi sebab maksu bukan doctor...

ok la tenang tenang gua doa gumbira gumbira selalu

Ila said...

psiko supaya tak sakit tu...hehehe

✿....rossa alina....✿ said...

belum kena dah nangis..camne tu?huhuhu

Pala Maldini said...

laptop pun boleh "gadai' eh ?