Friday, April 29, 2011

Comel

kucing adalah binatang comel yang suka lalu-lalang berlari-lari anak di depan kereta atau motorsikal yang sedang bergerak, even ia kadangkala suka rari-rari ranak di depan anak-anak kecil yang sedang berlarian, lepas tu sama-sama jatuh bergolekan.

tapi kucing comel payah nak cedera sebab ia ada bulu tebal sebagai penebat.

lain daripada tu, kucing comel suka berak di sekitar rumah orang untuk menambah aura..... yyaaaaaa!!!!

ambik getah paip! simbahkan air!! . . . . kat taik kucen yang mushuk!!!!!

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.© 2010 Hakcipta Terpelihara.

16 comments:

shasha said...

eh..bukan kucing saya tuh mak su..kucing saya berak dalam litter box..hehhehe

Rozami said...

kerja amal ker tu
haha

Cik Anita said...

apa motifnya ni Mak Sue?
suka kucing ke tak..hihi :)

Insan Marhaen said...

bermain dengan kucing juga boleh sebabkan rabun mata yang serius..

CerminDiri said...

salam kehidupan,

wah.... dah bermain dgn kucing. bertambah maju.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kadang-kadang bukan geram kat kucing tapi kat tuannya.

zino said...

dulu ada bela kucin.. tapi budak2 ni elejik..

Tihara said...

Sabr je la mksu ek

izman said...

tu yg saya tak gemo nak bela kucing.

cikceriacorner said...

hehehhehe...

kucing memang comel..

tp taik kucing yg xcomel..heheh

Uncle Lee said...

Hi Mak Su, arhaaa ha ha ha. I love your lively humour!
'Kuching comel'. Saya ketawa la bacha ni posting.

When we first arrived here we stayed in a house, and a black cat will always sneak into our house steal food if left on the shelve.

Twice I made sandwiches it disappeared, my wife left the fish she was cutting to answer the phone, it disappeared too.
At first she thought one of my pranks.
Then when my sandwiches disappeared, we thought the house was haunted.
Sikit lagi nak chabut!

Rupanya neighbour's kuching! Anyway, I didn't know, so next day I laid a trap, put a sardine sandwich, waited....ahhhh, it sneaked in by the kitchen open window.

Suspecting must be my neighbour's cat I chased after it carrying my small axe, ha ha.
My neighbours outside gardening saw me with the axe asked what I was going to do?

Told them a cat stole my lunch 3 times, "I'm going to kill that cat, make cat curry"!
That cat was never ever seen again, ha ha ha.
What I called 'gostan psychology'.

Have a nice day.
Lee.

kella said...

kucing.. kucing... kau telah buat maksu sakan bercerita tentang kau.. hehe

Mamarempit said...

ada ke taik kucen yg wangi mak su...hahhaah....simbah skali dtk taman bunga sya......byk tu....

sahromnasrudin said...

maksu suke kucing erk? heheee

Mak Su said...

tak suka.... geli-geleman... hu hu hu

makdara TERdiva said...

paling sadis, kalau terlanggar anak2 kucing yg comel ni..tsk!