Sunday, March 6, 2011

Terima kasih jiran

aku sidai kain, banyak kain... ada kain, ada baju, ada seluar, ada pakaian tarzan.... lepas tu aku masuk ke dalam rumah untuk ambil lagi sebaldi kain-kain.

lepas tu

PLIINNGGGG PLOONGGG PLANKKKKK

seketul batang paip untuk sambung ereal tv terjatuh ke bawah.... Ya Allah, harus aku beranglah kan......... aku pasang telinga.... tak ada pun terdengar suara-suara sumbang memekik mintak mahap ataupun mintak garam ataupun mintak bawang ????

tak lama selepas itu! datang seorang budak lelaki terhegeh-hegeh... aku pun pandanglah kat wajah dia tepat-tepat dengan muka yang sangat fierce, aku tanya, "apa projek kat atas tu?"

'mintak maaf'

aaa...... budak tu mintak maaf. dengan tanpa pandang kat aku, dia terus capai batang paip tu, dan terus lari naik semula ke tingkat atas.

ada banyak barang-barang sudah terjun betul-betul at my backyard! rak pinggan plastik, tudung saji plastik, hanger, sikat, baju, seluar, seluar pendek, baju kelawar, penyapu. kadang-kadang macam ada orang mencurahkan air sebaldi 2 baldi, mungkin air mop..... kebetulan pula, kain baju tak ada di ampaian!!!

dahsyatlah!! jiran aku dahsyat!!! dan mereka, hampir-hampir mencederakan penghuni flat di bahagian bawah, dan mereka, just buat bodoh saja.

bagus, inilah mentaliti rakyat malaysia yang kita bangga-banggakan.... aku suka dan BANGGA sangat, kalau boleh, aku nak mintak jiran tu buat kelas tusen tentang cara-cara buat HEMOI berhidup berjiran tetangga, *aku hidup cara aku, engkau nak mampus pi mampuslah*... kan, kan , kan...........

kalau barang-barang aku jatuh, anak aku ada untuk kutip, itupun kalau aku nak kutip. kalau tak, engkau kutiplah...

wakakakaka

nasib baiklah aku bukan pengutip - kata maksu.

p/s: jangan risau, aku tak pekik pun kat jiran tu... aku masuk ke dalam rumah, ambik lagi sebaldi kain, dan aku sambung sidai kain.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.© 2010 Hakcipta Terpelihara.

23 comments:

Kengkawan said...

wahhh sangat sabar heheh

Tihara said...

dahsyat maksu..dahsyat..nape la mereka kijam sangat

kayteeze said...

Ish... bahaya la macam tu.

Susah nak ajor orang gini. Kecuali terkena atas batang idung mereka sendiri.

ejaMaria said...

kutip dan tong sampahkan... klu dapat tong sampahkan baju sutera yg melayang ke bawah lagi best... ;p

eis said...

pakaian tarzan tu camana mak su? hehe.. jgn tetiba ada jiran terjun tersangkut kat ampaian sudah :D

ieda said...

jangan orang jatuh udah ler...

wa khairul onggon said...

hehehe yg tang tarzan tu saya dah tergelak dah kekeke..

shasha said...

penah tak tv yg jatuh mak su??hehehe..

Mak Su said...

kengkawan, sy x jerit sebab saya takut emas kat dalam mulut saya ni terjatuh kat bawah, nanti depa berebut2 datang ke rumah saya nak kutip emas.... ehem.....

tihara, alah, neutral lah tu, orng malaysia kan perangai camtu

tie, saya sokonG SANgAT!! saya bukan berlawak ni

eja, kalu baju mahal, depa jaga macam takut jatuh miskin...Tauuu..

eis, coli dengan sependa

ieda, unless depa suicide

kaljis, a'ah, sy pun gelak

shasha, sila refer ke jawapan utk eis ;p

(org bingai takkan jatuhkan benda mahal sebab depa takut akan jatuh miskIN)

faridmw said...

salam maksu..
senyum dulu farid baca... hehe
sabar maksu.. jiran penting dan menjaga hati jiran juga penting.. sampai ada hadis tntang memuliakan jiran..
semoga jiran2 maksu tu sedar akan kesilapan mereka..
senyum selalu maksu..

MOKCIK AZWA said...

ooo... [style sinchan]

ingatkan jatuh atas kain yg mak su sidai tadi..kalau kena, mesti jerit macam mak tarzan kaedahnya hehehe

julietchun said...

dpt jiran gitu yg cpt naik bp :D

Pala Maldini said...

diorang tu main perang2 pinggan mangkuk ke apa ?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Memang hangen jugak kalau camtu ek. Masa kat rumah lama emak dulu pun cenggitu.


Tapi tang masak2 ni lah..bau tumis mendealah tu menusuk waktu nak dekat maghrib .Masing2 tahan nafas masa tu.

♥ manje ♥ said...

as salam maksu

kena sabar banyak2 lah kalau dapat perangai jiran terbaik macamtu kan... =) ~

LIPISLADY said...

Sallam maksu,
Dasyat! memang Dasyat,
Sampai ke baju kelawar pun terbang juga, Nasib baik seluar tarzan tak terbang sama..hehe..
Penyabarnyalah maksu...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

inilah salah satu fenOmena org yg dOk rumah bertingkat² ni kan?

kina kalau ada duit kina x mO duduk rumah mcm nie. sebab kina x penyabar mcm maksu!!

tabik springggggg kat maksu mucuk!!!!

- GC - said...

mujuq tak kena kepala.

miloais said...

maksu sangat2 penyabar lah
kalo iols - memang dah kena sound kaw2 dah jiran camni!

ct N honey said...

sabar je lah kan

Cik Pah said...

ishh..ishh.. bahaya bahaya..

Oasis said...

OMG! mak su, takutnya duk kat kawasan tu. jom la pindah. Jiran jenis apakah itu? nanti entah apa2 lak dibalingnya esok lusa..

nur angriani said...

boleh kena serangan heart kalau hari2 macam tu mak su kan :-p

semoga ceria selalu mak su

angrianiworld.com