Wednesday, March 16, 2011

Intan ku kesepian

... adalah sebuah tajuk lagu dari wings yang aku sangat suka melayan semasa di ipta dulu.

tetapi malam ni, dalam kepala pening-pening lalat (mungkin kerana pagi berhujan petang berhujan), aku terus bersemangat nak memblog atas sebab rindumu intan, intan puterikurekure.

maaflah, maksu jarang-jarang berada di fb, x berjaya masuk ke fb lately, selain dari tu, rasa macam kurang ngamlah ngan fb. tak pandai nak berinteraksi di situ. layan blog lebih best :)

esok aku kena interview orang, untuk satu ruangan di majalah, interview adalah salah-satu bidang tugasan.

tadi aku berjaya siapkan bukuku sendiri (novel nipis dalam 10000 patah perkataan lebihkurang). novel nipis ini adalah satu xtvt ko-kurikulum di sini. markah lebih akan diberikan :)

idea ceritanya muncul di kepala otakku pada penghujung bulan 2, aku mula menggarap ayat-ayatnya pada hujung minggu lepas, dan tara..... hari ni sudah siap. Yeah... !!

sebenarnya aku hampir-hampir putus asa semasa cuba menyusun ayat-ayat, kemudian dalam kesedihan aku tunjukkan kerangka novel itu kepada seseorang dan dia menyukainya dan terus memberikan galakan! thanks thanks so much! aku sahut kata-katanya dengan mengarang lagi dan lagi dan lagi hingga berjaya ke titik penghabisan pada hari ini.

tinggal nak prufread, dan revise ayat-ayat yang tak ngam sui saja. lepas tu boleh tunjuk kat bos, kalau diluluskan, boleh masuk ke step seterusnya. Doakan yang baik-baik untukku... please.... :D

selain tu, aku sudah siapkan dokumen-dokumen yang diperlukan yang berkenaan dengan pekerjaan utamaku iaitu mengelolakan suatu magazine. ada beberapa lagi ruangan masih perlu aku cari bahan-bahannya. di sini, kita kena siapkan dokumen-dokumen seawal tiga bulan earlier, rupa-rupanya banyak steps yang diperlukan dalam bidang penerbitan ni ek.... baruku tahu.

dan, berat badan aku masih belum berjaya dikurangkan... hu hu hu

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

30 comments:

Kasawari said...

ingatkan Judul lagu Wings..

cikceriacorner said...

maksu buat novel ye..tahniah..

wow maksu..bestnye berat da turun..heheh

sy blum lagi..kejap turun naik..ehheh

shasha said...

banyak benar stepnya mak su..

Oasis said...

Kerja maksu macam menyeronokkan lah. Cemburu saya dgr. Kan best kalau saya dapat kerja dalam bidang tu.

Cik Pah said...

guud luck maksu.moga buku itu boleh di boleh dipublished kan.

kella said...

yee.. tahu lagu tu..
so, bila kita dapat baca novel itu? mesti best kan? teringin nak baca nukilan maksu dalam bentuk novel pula..

erk, berat badan masih belum dapt dikurangkan?
hmm samalah kita.. bahkan kita makin menaik nampaknya! hurmmm

Zareda Norman said...

good luck mak su.. teruskan usaha.. yg penting happpppyyyyy

miloais said...

maksu buat novel???
bagus tu...!!

PuteriKureKure said...

ngehngeh...see...saya jugak yang naikkan nafsu maksu untuk berblogging ha...
:)

maksu...nanti kalau dah jual novel tu, bagitau ye.

- GC - said...

buat novel ada markah lebih?? wooowww.. jenuh nak karang..

makdara TERdiva said...

wah! maksu ni minat mengarang rupa2nya..patutlah ayat2 dalam ni byk yg berbunga2.. :)

julietchun said...

tunggu buku maksu dipasaran :D

HappyIrfa said...

betul tu maksu..tak pandai sgt nak berinteraksi kat fb..tp fb sgt seswai kalau ada bende nak tanya direct..jimat bil tepon :-)tapi kalau nak merapu pjg lebar lebih baik kat blog

zue said...

semoga berjaya maksu...mkn byk..mana boleh kurus.hehehe

iina said...

All the best Maksu.. nanti leh dapat sign autograf ;)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

masa lagu ni popular gua masih belum sekolah lagi..hingus pun kering di muka

Masy said...

mcm seronok je keje maksu ni.... :)

h4ni3 said...

magazine apekah?


nanti novel dah ada kat pasaran, bgtau tau! :)

sahromnasrudin said...

tunngu novel maksu heheheee

Kakzakie said...

Bestnya mak su. Kakak menanti ianya terpapar jadi N3.

Berat badan tu alah.... maksu duk tepi pantry macamana?

Tihara said...

caya lah maksu..

wahida said...

cayalah maksu, buat novel...caiyok caiyok!!

AL-BIMA SAKTI said...

salam,
lama tak menjengah di sisi...

LIPISLADY said...

Sallam,
Tahniah, lajunya tulis cerita,
Boleh tau ke Magazine apa yang
dalam maksu kelolakan tu??

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam maksu saya sebok tu yang tak update lagi awak jangan marah

AL-BIMA SAKTI said...

Assalam,

apa khabar maksu..?

biar berat badan, jgn berat dosa...

Uncle Lee said...

Hi Mak Su, waa, terok la I see your work.
No wonder you pening......
Relax....feel better can think better.
When the going gets tough, minum iced coffee.....
You stay easy, Mk Su.
Lee.

chekdenoor said...

Salam,

maksu...kalau pada satu ketika...maksu tak ada idea untuk buat artikel..... hehehehe.... jom buat artikel tentang nama-nama yang unik...... jom masukkan chekdee .....nama chekdee yang sebenar-benarnyer.....(nama ic) memang sangat unik.... hehehehe....boleh chekdee masuk magezine.... hahahahahahah

CuTeMiUt78 said...

maksu bab2 mengarang2 ayat ni memang superb...

suara said...

Bila nak ada di pasaran maksu...?