Thursday, March 10, 2011

Binatang peliharaan

Mood aku tetiba kurang baik harini.... ish, lecehlah. bila tengah happy-happy tetiba jadik macam ni.

Anyway, tadi sempat gi melawat blog mak dara terdiva, cerita kucing.

Memandangkan aku tak ada idea nak tulis apa, so aku nak respon kepada cerita dia mandikan kucingnya, dia tanya pernah tak mandikan pets.

Aku mengakulah, aku takut kucing, malah apa pets pun tak pernah bela. Aku takut nanti aku era pets suruh gi beli beras ker sardin ker, ntah macamanalah pets nak handle kerja tu.

So kalau pets pun tak ada, cemana nak mandikan pets?

Tapi aku pernah juga mandikan binatang, contohnya aku mandikan ikan, mandikan semut. Kat semut tu aku sound dia, "trespassers kena dimandikan"

.
.
.
.

Oh, aku tak sincere di sini, aku buat-buat cerita jer.

Aku pun idaklah 100% telus.... auuwwwww.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

18 comments:

Kakzakie said...

Mak Su... apa hal nie? Mood tak baik.... 2-3 jam lagi ok lah tu....

ateekaamer said...

dulu kalau mandikan kucing, dengan saya sekali mandi :P

Mr feckry said...

maksu macam kakak gua, takut kucing

sayangsayangibu said...

seronok mandikan kucing, tp yg tak seronok kena cakar...

uwaaaakkkkkk!!!

makdara TERdiva said...

haha! mandikan semut! pes time dengar tu..

maksu, saya mandikan kucing pun 10 thn sekali..lalalalala..

- GC - said...

saya pun tak ada pets. tapi semut banyak kat rumah, itu consider pets lah kan. hihi

atty's said...

dulu aty ada bela banyak kucing.time tu merasalah mandi kan ..

skrg lama dah tade mandikan binatang apa2..

shasha said...

hmm...jenuh mandikan kucing saya...dah la susah nak keringkan bulu dia...bole nangis wooo...

aNIe said...

Hehehe..takpelah maksu.. mandikan semut tu ada alasan... lagik pun dah beritau kat dia kan...

Semoga maksu ceria semula...

gee ryder said...

samala saya pun takut kucing..aqeel lagi berani hehe

Cik Pah said...

kucing saya tak takut sgt..tapi anak kucing saya takut.. entahlah.. tapi saya rase kitten tuh lebih garang dari kucing tuh sendiri

Zareda Norman said...

saya ada pets tapi teak pernah mandikan.. dia pandai mandis endiri.. lalalalal :0

Daddy Ziyyad said...

bela ikan, senang.
hari2 dia mandi. :P

Oasis said...

mak su...tak aci la...mandikan semut n ikan tu mana blh kira. hahaha

Ila said...

siram je kucing tu ngan air...hehehe...

miloais said...

mandikan semut
hahahahaha

adehhh! konpem lemas semua semut2 tu kan???

fa10 said...

saya pun x suka yg amat pada kucing tp kebetulan dpt mak mertua dan mak yg suka bela kucing.. huwaa!!! sabar ajelah.

joyahsport said...

kih..kih..zalim btol..sian semut tersebot..er..nk tiru gak ah pasni..hee...