Tuesday, February 1, 2011

Kehidupan songsang

'tempat cari makan' tahan gaji aku untuk bulan januari dan tukang buat gaji kata mereka cuma akan lepaskan gaji aku selepas tarikh aku berambus dari 'tempat cari makan' ni, i.e dekat-dekat nak pertengahan bulan 2 (itu untuk gaji bulan januari. Untuk gaji bulan februari pula akan dibayar pada ujung bulan feb).

TAPI, macamana aku nak lepasi hari hari hari darab banyak hari sedangkan realitinya aku mengamalkan kehidupan SONGSANG!!!!

Aku adalah "pemenang roti" di dalam ini "rumah dan tangga" ! :(

Kalau aku tak bawa balik wang! Macamana ............... aaaggghhhh

Hhhmmmm

* tidur sambil tangan letak di dahi dan mata klipok klipok klipok pandang syiling menunggu durian gugur, menunggu bulan jatuh ke riba

p/s: ada saudara yang ada kaitan darah dengan paksu tanya, "balik kampung tak cuti cny ni, lama, dapat 4 hari cuti rehat temasuk weekend", lalu keluarlah alasan sang penipu, "eh..... kami kerja dengan majikan mat saleh, mana ada cuti-cuti"

(sambil makan cekodok tepung plain mengadap tivi saban hari kaedahnya, sambil hirup kuah mee segera untuk menambah selera)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

15 comments:

hani@debumelukut said...

Alah Maksu, biasa la tu..Saya tergelak baca apa yang maksu tulis ni..Ada jugak orang yg bilang hari macam saya ni.
Kita serupa lah Maksu!

Mak Su said...

errr hani@debu melukut..... gaji u kena tahan jugak ker?
;P

hani@debumelukut said...

Bukan pasal gaji kena tahan, pasal duk kira hari ni saya memang arif dan bijaksana..baru dua hari dapat gaji, saya dah bilang hari untuk gaji seterusnya...Hehehehe...

Mak Su said...

hani, oh... heh heh.... apa nak buat kan. sy pun cenggitu gaks, kalu bulan biasa, gaji dpt ujung bulan, lat 2 hari jer, dah kira hari balik.... hu hu hu

Kakzakie said...

Salam mak su,

Kakak tak tipu tau memang cuti cuma 2 hari je. Sabtu ambil AL. sebab nak cuti staright 4 hari. Gaji walau apa perayaan tetap dibayar hujung bulan. Nasib kerja dgn org luar....

Dinas Aldi said...

hisy, kenapa tahan2 gaji pulak, tak baik la dema buat gitu..

♥ manje ♥ said...

alahai kalau gaji di tahan2 mau pening nak berbelanja... serba serbi tersangkut tak dibayar ~

- GC - said...

maksu,

dapat gaji, tolak sana sini, terus membilang hari bila plak nk dapat gaji. haha.

sabar ye maksu.

Mak Su said...

kzakie, entahlah, malaysian tak tolong malaysian perhaps

dinas, iya ler, mgkn depa tak tahu yg maksu ada kuarga dan perlukan support kewangan, maybe they thot i jual tubuh at nite jadi boleh buat site income ???

~ syialll betul

manje, tq for your understanding, bukan tulis ni nak minta simpati, tapi entahlah, mungkin juga nak mintak simpati, simpati dari segi pembacaan

GC, errr, maksu gelak sambil tersedak uhuk heh heh uhuk heh heh

zino said...

ada plan B ke?

Kaseh said...

ada ke tahan gaji org.. cer kalau dorang yg kat tpt maksu.. haishh..

Mak Su said...

abg zino, yilek

kaseh, tq following :)
ini menunjukkan dorang langsung tak prihatin :(

cikceriacorner said...

xpatut diaorg wat mcm tu..kite buat kerja..

xpela maksu..kang org tu kene hukum karma baru tau..

sabau ajela..sy pon geram gak ni..

Mak Su said...

tq cikceria, org berotak kan, mesti pandai pikir ya tak.... hhhmmmm

entahlah,katanya adat kat tempat tu dari turun temurun, maknanya dari turun temurun mereka ada masalah percayai dan respek staf sendiri ker ek?

shasha said...

tak cuti jugakk....sedih!