Friday, January 28, 2011

Yang mana jadi pilihan

Bila kita dikata disindir diperli dari belakang, apakah kita akan terus tegap kukuh bak bukit yang disalak oleh anjing rottweiler, atau anjing bulldog atau anjing chihuahua?

Ataukah kita akan penyek bak mentimun yang dilenyek oleh durian?

Ataupun adakah kita akan mati bagai sang kancil di tengah-tengah pijakan dan amukan sang gajah-gajah liar?

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

13 comments:

makdara TERdiva said...

saya dah lame tak merasa situasi cenggini..

maksu taknak lawan balik ke?
at least puas hati dapat luahkan perasaan atau tumbuk jer mulut yg mengata tu.. :D

nabilah_2908 said...

kalau sy...sy akan berdiri tegak seperti bukit batu...

biarkan sahaja anjing2 itu menyalak...bila dh penat..berhenti lah salakkannya... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
tAYAT 1000 DINAR

sayangsayangibu said...

maksu timuun pun boleh menang dgn durian..lenyek masa cicah tempoyak tu..asal durian kan?

Dinda Iva said...

saya setuju dengan @nabilah..sebab kalau dilayan nanti lagi tambah luka dihati semua pihak terlibat...sabar je lah...

kak Erna said...

mak su..dalam hati marah..tapi tak melawan..dok diam..

zino said...

kalau kita di pehak benar tak ada apa yg perlu di kuatirkan..

ejaMaria said...

buat bodo mcm mr.bean... bodo + toye = biarkan diorg menganjing... eh meyalak...

kayteeze said...

Dulu tie pernah disindir, malah sampai sebut nama ayah kita lagi. Dosa, kan..?

Tapi, kita ni blur, orang sindir lambat faham... bila dah 2-3 hari baru sedar yang kita kena sindir.

Pastu kecik hati, tapi tak pandai nak lawan sindir... cuma ngadu kat abg je...

Sekarang ni orang yang sindir kita dulu terpaksa telan balik apa yang dia kata. Siap memuji lagi..... Tapi kita masih ingat, apa yang dia buat kat kita dulu...

Maksu buat tak tahu je. Lelama dia penat, dia diam laa..

zh-ena said...

blm pernah alami lg

Sha said...

salam:)
maksu jgn dilayan org mcm tu, nnti kita yg sakit.

maksu blh! blh! blh!

DrSam said...

setuju dengan sayangsayangibu tu, durian bila dah jadi tempoyak, bila-bila masa mentimun boleh lenyek :) putaran roda tiada hentinya.

shasha said...

saya buat bodoh...jadi ignorant dgn kata2 org....

So Shy Lady said...

sabar je laaa..
smnjak diri smakin krepot ni, saya mls nk pduli dgn kt2 org..

biarkn si luncAi dgn labu2nye..what u give u get bAck