Thursday, January 6, 2011

Menangis di sekolah

* Terima kasih Linda, sudi follow blog maksu ni :)

Balik dari kerja semalam, kakak kata w nangis di sekolah. W pun kata dia nangis di sekolah, "sebab cikgu suruh w tukar kelas, w tak nak tukar kelas, w tak biasa tukar-tukar".

Lepas tu aku tanya dia, sekarang nangis lagi tak? nak nangis lagi tak?

W kata, "tak nangis dah, w dah ok tukar kelas".

Hahahhaa, macam-macam peel. Cikgu tu baru buat penyusunan, budak umur 5 tahun dengan 6 tahun nak diasingkan kelas, or macamana entah, suka hati cikgu tu lah.

Lepas tu masa kakak jemput dia semalam, dia kata adik w menyorok bawah meja.

Bila dah rumah pula kami kehairanan dengan goyangan pinggang w, rupa-rupanya dia main hulahup [gelung rotan], buat latihan sebab di sekolah ada main hulahup!

:D

Perlukan hanger tudung 28 gelung?

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

19 comments:

ckLah@xiiinam said...

Goyangan pinggan W petanda bahawa W amat mencintai sekolahnya....

Tak merajuk dengan cikgu lagi dah.

:D

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

mak su sila goyangkan pinggang sekali dengan baby W.. hehehe..

DrSam said...

suasana baru, emosi pun baru nak stabil...

~ yus ~ said...

hehe..mcm2 baby W ye...:)

aliaaroslan said...

main hoolahoops, pinggang boleh ramping.

kak Erna said...

mak su..bagus tu..ngaku menangis..

fizz said...

wah baby w dah besar. Dah masuk sekolah tadika ( ke prasekolah)? Lama dah saya tak main hulahup tu..tetiba rindu plak...hihi

iina said...

Goyang pinggul?? hehehe jgn jadi lain udah ;)

aNIe said...

Dah pandai main hullahup dah... perkembangan yang memberangsangkan...hehehe

Zareda Norman said...

baby w sangat enjoy di sekolah sampai goyang pinggang tu..

fa10 said...

ooo adik w dah masuk skolh ye? blajar rajin2 ye!

mak su vote la saya klu sudi... NO13 ye. thanks

http://ellismelia.blogspot.com/2011/01/jom-undi-peserta-contest-deqlis.html

shasha said...

hheheheh...practice kat umah ye baby w..opsss..tak leh panggil baby dah...kan?

Choko said...

Sy klu bapak tau menangis kat sekolah mati sy..kompom dapat sedas atau sepelempang bila balik rumah..

gismo82 said...

Nape nyorok bawah meja? he..he..he..

Kakzakie said...

sekejap aje w tu nak adapt dgn kawan. perkara biasa bila terpisah dgn kawan yg baru dikenal.

p/s: teringin nak lihat keadaan w di sekolahnya.

azq said...

cute sgt la dak W ni.. belajar rajin2 yek... :D

Pala Maldini said...

betul ke belajar untuk hullahup ?

kot2 belajar goyang gerudi ke.. hehe

PuteriKureKure said...

w manja ok! hehe.

Cik Pah said...

sampai menyorok bawah meja ? kesian..