Tuesday, January 11, 2011

Jangan risau kerana anda juga dicintai

oleh syaitan apabila anda mempunyai hati yang kotor.

Iaitu hati-hati yang penuh dengan sifat najis seperti pemarah, keji, pendendam, hasad dengki, penakut, tamak. Hati-hati sebegini tidak ada pun ruangan untuk cinta kepada Ilahi kerana ia tidak bersih untuk menerima wadah cinta agung, menampung cinta yang suci.

Layanlah bisikan syaitan.

Layan

layanzzz

layanzzzzzz , seronok kan.... uummmpphh, feel love.

Sumber bacaan: wanita yang dicintai iblis, dari terbitan Darul Nu'man, hasil tulisan Khairul Ghazali

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

17 comments:

KAKTINY said...

sapa nk layan cinta syaitan.. biarkan..

kita jangan layan.. jangan ada sakit hati, benci, dendam, marah.. kalau ada pon.. segera tinggalkan dan buang.. sebelum merebak jadi barah dan jadi sarang syaitan hinggap bermaharajalela.. (senang cakap, tp nk praktikkan tu yg payah.. tp, berkat yakin dan redha kepada Allah.. InsyaAllah.. akan berhasil..)

kebahagiaan bumi ni luas.. rahmat Allah juga luas.. kiri kanan depan belakang.. dan Allah itu Maha Adil.. kan maksu kan..

cikceriacorner said...

cinta Allah kekal abadi..heheh..:)

Mr feckry said...

setan cemburu dengan manusia, cemburu kan tanda sayang

Mak Su said...

kaktiny, benar :)

cikceria, betul tu, tak mampu hamba ini nak membalas

mr feckry, tanda sayang ;p

Mr PenyuBiru said...

sidiran pedas ni..hehe

gismo82 said...

layanzzz....

miloais said...

tak mo layan
seboleh-bolehnya

Mak Su said...

mr penyu, cakap telabik ;p

gismo82 ;)

miloais, susah utk tak layan, tapi lebih baik tak layan ;)

nur said...

Pedas tak pedas..
tapi kadang terlayan juge la cinta syaitan ni.. isk.. keraskan hati dari bsikan jahat ituw
ALL IN ONE

makdara TERdiva said...

ni mesti kes org dengki ni..hehe!

takpe maksu..persetankan mereka2 itu.. :)

Cik Pah said...

oh ..minta dijauhkan..

bolayan..

wahida said...

saya pernah simpan dendam yg lama pd seseorg...tapi alhamdulillah, saya dah maafkan dia pun...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

sebagai manusia biasa mmg kina x lari dari godaan syaitan. lepas nie kena la kuatkan iman utk lari dari godaan itu.

ze said...

maksu - tugas setan kan menggoda dan menyesatkan kita, jd mintak dijauhkan dr menjadi ahli kaum kerabatnye...

Oasis said...

Ada mana2 setan yang mak su kenal? nak ajar sikit ni...

Silbiabigail said...

setan...? apa yg kita tahu ttg setan selain nak myesatkan manusia.. lihatlah kuku kita.. itulah sahaja bukti keindahan syurga pd manusia.. tak kiralah warna kulit manusia.. kuku tetap putih kemerahan, bercahaya dan bersinar.. apa yg terjadi andainya iblis tunduk pada kejadian Adam...? bumi enggan memberi tanahnya.. malaikat jg meragui penciptaan Adam.. tp bila Adam diberi roh, tika itulah baru setan tak nak mengiktiraf kejadian dari 12 jenis tanah ini. jadi cinta pd sifat2 setan ni, telah tertulis sejak azali lg oleh malaikat.. bgaimanakah kita hendak mengelak takdir yg tertulis? Sikap2 buruk ini perlu ada dlm manusia utk kesimbangan sikap2 yg baik.. tetapi bagaimanakah cara yang mesti kita mengawalnya?

Yunus Badawi said...

very sacastic huhuhu