Wednesday, December 15, 2010

Tak dapat nak concentrate bikin filem

Terimakasih faarihin, sudi follow blog ini :)

Babak, atas lrt di area dekat-dekat masjid jamek.
Pelakun, lina dan where'sali

Prop, dummy pump gun

lrt bergerak perlahan, sebab kat landasan tu, mana boleh race!

lina: ha, apalagi, tembaklah, ingat, tingkap ke lima, tengok mata aku dan jari aku, tingkap ke lima, lima.... lima.... lima

where'sali: ooi pempuan, kau nak hipnotis aku? kau nak hipnotis aku?

lina: sori, sori, ha , teget cepat, teget, tingkap ke lima tau

tiba-tiba terdengar bunyi, kuduk kudak kudak kudak kuduk kudak kudak kudak, eeeiiikkkk [bunyi binatang mengekik]

where'sali: oo mak aiii, tekejut aku, kuda atas bumbung lrt ni? abislah kita lina, dil-bil-klmnopq datang dah, mesti kena samanlah ni

eeeiiikkkkkk [kuda bagi brek emergency]

pegawai: bobby, good bobby, relax, cool down, stretching, nasib baiklah kuda aku ni expert dalam kuda-kuda.

pegawai: apa engkau orang buat atas bumbung lrt yang tengah berjalan ni? mental dah? mengong? nak commit suicide?

CUT!!! [director]

tiba-tiba datang PA kasik simkad. PAANNGGGG! PA kena lempang.

director: aku cakap cut cut potong potong cut, okey? cut! stop stop. aku bukan nak sim kad aku!

where'sali: bang, sori bang, saya actor jer, ada apa-apa abang tanya director, dia yang suruh kami manjat bumbung lrt ni, saya ni dahlah gayat tempat tinggi

lina: abang datok sayang intan payung, kami berlakon jer bang, bukan nak buat apa pun

pegawai [sambil keluarkan buku saman]: abang tak abang, aku tetap saman. eh aku tak fahamlah dunia seni ni? scriptwriter mana yang dapat idea suruh lari-lari atas bumbung lrt lepas tu gaya macam penyamun siap ada pump gun, itu betul ker tipu tu?

director: saya tak pasti encik, tak apalah encik, nak saman samanlah, saya opt for early retirement.

lina: laaaa....abis tu bang, penatlah saya ni, dahlah kena lari-lari atas bumbung lrt, berlatih buat tembak lencong lagik, kening saya ni dahlah kena tembak dengan si where'sali ni sampai kena buat plastic surgery ni, sekarang dah macam 2-face dah, sebelah kening ori sebelah kening sin-chen....

pegawai [tergelak besar sambil gelak guling-guling tekan perut]: astaghfirullah, aku ingat teknik mekap tadi, hahaahaha. sori cik sori, saya tergelak, maaf tau. jangan ambil hati ya

pegawai bercakap dengan walkie-talkie: air milo, air milo

terdengar suara menjawab: daun kering, daun kering, hei masri, kenapa kau tukar coding pulak ni? helo ni masri ker bukan?

pegawai: aku lupa daaaa, aku nak order air milo, paha aku ni rasa macam nak krem buat kuda-kuda atas bumbung lrt ni, nasib baik Bobby maintain

director [menyampah, ada saja yang mengacau aku bikin filem]

PA yang kena pelempang sambil menghulurkan sekeping surat: nah! ambil ni! surat berhenti kerja, saya berhentikan encik kerja sebab encik suka pekik-pekik, menyakitkan telinga saya jer

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

7 comments:

luahfikiran said...

SALAM,
HEBAT MAKSU INI. BOLEH JADI PENGARAH FILEM .

Choko said...

maksu musti PA tu kan kan kan???...heheheh

wa kaljis said...

Sib baik bukan mak su yg kena lempang tu kan? hehehe.. MMg ada bakat tulis skrip ni hehe..

- GC - said...

ni skrip utk drama apa ni?

julietchun said...

buleh lawan mamat khalid :D

Oasis said...

Mak su ni mesti penulis skrip kan....kahkah3

My Special Mall said...

DLF, sy x mampu

choko, maksu adalah orang yang selalu kena maki di tempat cari makan, mereka mungkin anggap maksu ni tong sampah, segala barang negatif lempar jer kat maksu.

kaljis, tak, tak kena lempang, saya memain jer, meluat tgk crita ulang2 kat acetero

gadis comel, skrip cerita yang angelina berlakun tu, yang kena tembak style lencong2 tu

julietchun, ish, sy x mampu

oasis, ada pulak, maksu is blogger :)