Monday, December 20, 2010

Siaran tertunda, makan dengan saya [sabtu]

Kesian juga dengan jiran, dok komplen rumah bersepah, susah nak masak. Memandangkan hari sabtu dan aku memasak, aku kongsikan sedikit lauk dengan jiran :)

Makcik tu tak berapa sihat, dengan ada ketumbuhan di kepala, semput & masalah obes juga...

Lauk nenas dengan ikan masin dimasak lemak cili padi berhias dengan cili besar warna hijau [panjang sungguh nama lauk ini]


Goreng ikan, ikan tongkol [ikan kayu], ikan selar, ikan masin - mak aiii, pening, segala rasa pun ada... hih hih hih

p/s: hubby kata sedap, he he he, tak maluler saya ngantar sikit kat jiran [saya ni tak berapa pandai masak kaedahnya, pandai makaannnn jer]

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.


© 2010 Hakcipta Terpelihara.

11 comments:

aNIe said...

Maksu... alah apa nak malukan... dah masak tu kira pandai lah masak... tak kiralah asalkan kenyang...janji cik abang kata sedap kan?

kella said...

amboi... berikan kering ya kita...
maksu, betul kata anie di atas tu..
janji hubby kata sedap! dia makan sampai jilat pinggan haa. itu sudah cukup! hehhee


maksu, jemput join contest emneya.. :)

Oasis said...

Nasib baik saya ni tak makan ikan. Kalau tak mmg nak paksa maksu pos laju lauk tu smua ke umah saya. Hehe

wa kaljis said...

Allah... lapar plak tgh malam ni huhu :P

Pala Maldini said...

apa kata kalau maksu jadi jiran saya :-)

sal said...

maksu berziarah di sini..

sedap masakan mak su..klu kak sal jumpa lomak ngn nasi panas2, memang fokus tak toleh kiri kanan n mau tambah 2 pinggan .huhu..

shasha said...

lauk simple macam ni la selalu buat org tambah nasi 2,3 kali tau...

Mak Su said...

k.anie ;)

kella, i/syallah

oasis, tak makan ikan? eh..makanlah... good for brain tau... tengok maksu ni, bijaklaksana. oops!

kaljis, sowi

pala maldini, baiklah, saya pertimbangkan ;p

k.sal, hahaha

shasha, sokong

kakngah said...

sama la kite maksu.. pandai mkn jek. dpt lak kalau org lain yg msk.. laju!

Cik Pah said...

saya pun pemakan tapi tak berapa pandai nak masak jugak.. tapi lebih kepada malas sebenarnya .hehehe

izan_cute said...

alahai..hari ni dok tgk blog yg ada gmbr makanan aje...sedapnyer...mencari idea nk masak utk lunch kat blog maksu ni =D