Friday, December 10, 2010

Nama untuk mengisi borang sekolah

Sambung cerita nak menyekolahkan si bongsu ni, lalu kami pun ambil borang dari tadika di jais tu dan terus bergerak balik ke rumah. W tanya kenapa balik cepat sangat? Kan dia dah nak bersekolah dah? Terpaksalah aku cerita matahari bulan bintang 1 hari, matahari bulan bintang 2 hari dan seterusnya hinggalah 20 hari, 21 hari.

Balik ke rumah aku pun isilah borang pendaftaran, w kata dia ingat nak tukar namalah, 'nak nama anis'. 'Kenapa anis? kan nama w dah sedap dah bunyinya'.

'Tapi w rasa w suka nama anis. w pun ingat nak tukar nama mak'

'Nak tukar kepada apa?', aku bertanya. 'Nak tukar kepada makcik tualah'.

'Hah?! Makcik tua?'

'Iyalah, sebab mak dah tua'.

aduh aduh.....sedihnya hati koouuuuu

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

19 comments:

makdara TERdiva said...

haha!
x pe maksu..dia konpius tuh :)

مريم أبو أحمد said...

ihiks.. baby w dah berfikiran jauh...

su said...

Salam maksu!

igt su lagik x? lame da tgglkan dunia berblogging ni sjk pindah skolah setahun yg lepas....

saje kacau maksu! hehehe...tata!

Mak Su said...

mdt, sedih saya tau

maryam ;)

su, ingat, of course :), eh, pindah ke mana plaks?

kella said...

hukhukhuk... sedih gak tu... sabo ye.. dia tersilap tu.. :)

Mak Su said...

kella, tapi dia muka serius... hi hi hi

Tihara said...

hehe..lawak la budak cute tu :)

Pala Maldini said...

kesian maksu.. hehehe..

Mak Su said...

tihara, pala maldini, hehehe

rasp said...

hahahaha kelakar laaa...
sesuka hati nak tukar nama ya :)

Kakzakie said...

Salam mak su,

Jangan risau dgn apa yg dikatakan w tu. Sama juga kita selalu menganggap anak kita masih kecik walau sudah dapat membezakan yg baik dan buruk. w tu kecik lagi mesti anggap kita dah tua. He...he...

sahromnasrudin said...

as salam ziarah..lama tak kesini..masu dah pub berwajah baru.lebih manis kali ini..syabas...

PuteriKureKure said...

hehe. cerdik sungguh w.
:)

faridmw said...

salam.. gurauan si anak dan si ibu.. mesranya..hehhe

ct rahani said...

haha.. lawak la bb w.. tergelak sy bc entry maksu nih..

nabilah_2908 said...

hahaha....sabar jer la...W tak tau tu... ;)


jom ke APA KATA HATI pulak,
BROKEN RELATIONSHIPS

Mak Su said...

rasp, k_zakie, sahromnasrudin, intan, faridmw, ct rahani, nabilah - saya pun heran camner dia leh cakap macam tu ;p

kak Erna said...

salam mak su..aduhai..baby w ni..pujuk la sikit mak tu..bagi nama muda ..

noorlara said...

Laaa takde wish untuk pasangan yg dah berpuluh kawen cam hakak ke maksu ooi. Apapun bersama kita saling doa mendoakan