Monday, December 27, 2010

Mati muda Mati tua

Aku menaip ini dan berharap supaya dibaca dengan bertanggapan yang aku akan mati pada esok hari, mungkin juga akan hidup seribu tahun lagi.

Mati muda mati tua, apakah ia?

Pastikan kehidupan membawa kebaikan ke seluruh dunia, jangan hidup menyusahkan orang banyak, menjadi buah mulut orang memang suatu derita bernanah yang menyeksakan, tetapi siapalah kamu hendak menutup mulut orang.

Mati muda mati tua bukan kita yang menentukan, menghidupkan amalan mencintai Allah dan Rasul, itu keutamaan khalifah di dunia.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

10 comments:

Kanda Jebat & Iva Saionji said...

mulut tempayan boleh ditutup maksu...mulut manusia...walhal kita buat baik sekalipon ade je yg xkena dimata..mulut tetap mau berbicara...hati jua berkata-kata..aduh...

wahida said...

semoga Allah merahmati kita semua...amin...

Daddy Ziyyad said...

mengingati mati itu, Insya Allah dapat pahala..

sayangsayangibu said...

tak tunggu sesaat kan?

Yunus Badawi said...

Hidup kita hari ni utk menyediakan bekalan hari esok di sana.

Semoga hidup kita memberi menafaat kpd yg lain.

Terima kasih berkongsi peringatan.

Cik Pah said...

kalau boleh ,saya taknak lah mati muda..banyak lagi yg belum dikecapi.dan pengetahuan pun kurang lagi..

Mak Su said...

iva, benar

wahida, daddy ziyad, sayang2ibu, yb - benar

cik pah, :)

gadisBunga said...

mati tu tak mengira umur.

semoga kita tak terus terlalai...amin...

THE LEKAT LEKIT STORY said...

kalau org tau tarikh mati rasanya tak ramai azab sgt kot..

nabilah_2908 said...

hmm....mati itu pasti..tak mengira tua n muda...

moga yg tak pernh nk ingt mati tu..cepat2 insaf... ;)