Wednesday, December 22, 2010

HIPO_KRI_IT

hipokrit, ramai yang hipokrit kan....?

berserban, sembahyang tak tinggal, tapi bila menghadiri dinner yang dianjurkan oleh majik-kan, mereka enjoy minum air beralkohol tanpa segan-silu. alah, apa sangatlah, setakat 40 hari tak diterima solat? ya? oh. kalau macam tu tak usah solat untuk 40 hari... kan, buat apa letih-letihkan badan, ya...?

sayang isteri, tapi bila isteri dah tak cantik, dah berisi macam anak gajah [isteri-isteri jangan marah ya], mulalah pandang sana pandang sini tapi tak mahu berpoligami sebab takut tak mampu berlaku adil, nanti kalau ditanya di akhirat macamana nak jawab? dahlah tak pandai berbahasa arab kecuali sebut bismillah alhamdulillah sodaqollah... sudah mati dah lah???

oleh kerana takut tak mampu berlaku adil, carilah alternatif. ya??

carilah yang sama-sama sehati sejiwa yang tidak mahu komitment, tapi tak mahu berlebih-lebih, haram...... berdosa.... hooiihhhh, nanti masuk api reraka

alah, setakat tengok blue, tengok tiger show, tengok 2-piece, tengok free show -apa salahnya....

HEI!! engkau ingat tak haramkah tengok tubuh badan telanjang orang lain?

Hish, ini bukan haram lagi dah ni, haram jadah namanya!

* tak ada kena-mengena dengan yang hidup mahupun yang mati, err... ada ka? *

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

14 comments:

cikceriacorner said...

maksu..bg sy..jgnla kita hipokrik kan..biaula kita jadik dirik sendirik..:)

Rozita said...

huh..takutnya nak masuk reraka...panassssss

Mak Su said...

cikceria, rozita - follow jer 2 tu, al-quran dan sunnah secara betul2, jgn adjust or amik separuh jer, ek

kak Erna said...

mak su.ade ke??

shasha said...

haih...sekarang tgk org yg alim2 pun rasa tak percaya sgt...ada syak wasangka..tak elok betul la perasaan camni...

PnConfused said...

hohohoho....




pedashhhhhhhhhhhhhh..

kella said...

memang benar pun maksu... hipokrit sana sini..paling kita tak suka bila kita sedar kehipokritan seseorang tu! sanggup dia! dia mungkin boleh tipu kita.. tapi Allah? Allah maha mengetahui

ejaMaria said...

perkataan HIPO buat saya terfikir badak air la Mak Su... ;p

Oasis said...

Tiba2 mak su cam hangin je ni. Saya pulak yg jd takut ni. Huhu

Izariza said...

Begitulah maksu, sukarnya memahami hati manusia yang pelbagai rentak dan ragam .. moga kita dijauhkan dari sikap begitu. (jangan marah2 tau, nanti masuk angin! :D )

Mak Su said...

bukan marah, nasihattkk..... akakakakka

shafarina said...

byk yg hipokrit sekarang

sedih bila kenal orang gini

Choko said...

Antara die dgn Allah maksu..
Nauzubillahhiminzalik

Cik Pah said...

hemm..siapa tuh maksu..

entahlah zaman skang nih macam macam dah berlaku..orang kata dajal yer ?