Thursday, December 23, 2010

Geram

Badan tak sihat ni, selsema, tekak pedih, nak telan airliur pun susah. Dah terasa ada demam. Aku pun ke klinik, lebihkurang pukul 11.20am. Sampai kat klinik dah dekat nak pukul 11.30am. Berjumpa dengan seorang doktor lelaki yang agak tua, rambut beruban, panjang, gaya dah macam seniman or sasterawan. Dia cuma tengok dan tanya sakit apa, aku pun jawablah, "selsema dan tekak pedih".

Doktor pun angguk-angguk dan mencatat sesuatu di kad pesakit. Lepas tu dia ambil lampu suluh dan suruh aku buka mulut untuk menyuluh anak tekak ataupun nak suluh saki-baki makanan yang terlekat di celah gigi dowhh.

Lepas tu dia tulis lagi dan kata ok. Aku pun kata, aku nak mc ni. Nak rehat kat rumah. Dia pun tengok aku dan cakap, 'kalau nak cuti bukan minta dengan saya, mintalah dengan bos awak'. Aku terus saja pandang doktor tu ingat nak garu-garu mulut dia dengan pensil tajam, tapi tak ada pula pensil tajam kat meja dia. Lepas tu dia kata, 'oklah', sambil tersengih-sengih. Tentu doktor tu feeling like cute.

Aku pun keluar dari bilik tanpa diperiksa suhu badan, rawatan hanyalah di hujung pen.

Macamana? Nak tak kalau aku hebahkan di blog ni siapa doktor tu dan dari klinik mana? Nak tak? Tapi aku ni, bukan jenis orang yang tabur beras di periuk pasir orang......

ek

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

* terbaru, keputusan PMR kakngah semua lulus, alhamdulillah. pasal dia ni acapkali dapat F masa pereksa biasa, mesti ada 1, 2 subjek, selalu buat saya naik angin.... alhamdulillah. Mula2 nak masuk sekolah teknik, lepas tu malas pulak...

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

14 comments:

Zareda Norman said...

doktor tu doktor ayam gamaknya mak su..

sabar ajelah kan.. janji dapat mc dan rehat ya maksu

cikceriacorner said...

ehehhe..maksu jgn marah kalo sy gelak..kelakau la doktor tu..geram pon ada...mcm nak cucuk2 aje mulut dia..xpe maksu nanti rehat ye..banyakan minum air suam..sy doakan maksu cepat sembuh..kepada doktor tu..bgla coti or mc..doktor kedekut..heheh

faraulah said...

Maksu...saya dalam tempoh 2 bulan ni dah 5 kali jumpa Dr.

ada sorang Dr. tu siap cakap lagi..kalau tak baik, selasa ni datang jumpa saya lagi ...huhuhu

Mak Su said...

zar, nak kena memintak2 pulak, huhuhu

cikceria, tentu dia feeling cute2 masa tu

faraulah, teruk bunyinya tu sampai 5 kali dalam masa 2 bulan, take care ya

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

saya kalo nk MC sy ckp ceni..

pas dok dh cek...dh suluh...dh pegang2....dia tulis2.....trus ckp..dok...saya nk rest 1 ari....tk larat la....

dia tulis terus....hehehhe

julietchun said...

kalo klinik panel susah nak dpt mc.

Mak Su said...

mamarempit, ada sesetengah dokter tu sporting, terus ckp, 'saya kasi awak rest hari ni'; kdg2 dpt offer rest 2-hari

julietchun - betoi, tp maksu mmg x sihat, dokter tu pemalas banget gamaknya

MOKCIK AZWA said...

Semenjak dua menjak ni ramai doktor reluctant beri MC..khabarnya kerana ada yang kena querie bila beri MC..huhuh...

kella said...

hadoiiii... kerek betul!!
ape ler susah sangat nak kasi mc! bukan kita tipu pun! hek elle... tolongla!

Matjoe said...

tu laa, wife saya pun ada selalu encounter doctor camni padahal dia pening mengandung. maybe sebab mmg ada segelintinr yg ambik kesemptan bermalas dgn ambik mc

by the way, tahu your blog dari peserta contest kenangan open house kak ina. nak ajak you joint my contest kalau berminat:
CONTEST AZAM 2011
kak ina pun ada sponsor cookies dia sebagai hadiah. hadiah lain termasuk cash/top up dan ebook

kak Erna said...

mak su..memang macam tu lah..kalau nak tau kita kena tanya banyak2..silap2 kita pulak macam doktor..he he..

ckLah@xiiinam said...

Tahniah buat Angah!!!
Panjang lagi jalan untuk meaih kejayaan dalam perkara lain. PMR bukan pengahkran poerjuangan.
Semoga terus maju jaya!

shasha said...

tahniah kak ngah....
skang ni musim laa...saya sendiri batuk tak baik2 lagi..dah 3 minggu ni..

Cik Pah said...

alhamdulilah...congrats kakngah..mesti berdebar debar kan waktu odw ke sekolah tuh..

camnelah anak saya nnt ye..