Friday, December 24, 2010

Datang Dua Tanda

[sekadar berkongsi maklumat yang didengar dari tv, radio ataupun pembacaan, x ingat yang mana satu sebab tak buat nota pada masa itu]

Malaikat Maut datang menziarah seorang nabi dan nabi itu bertanya apakah tujuan kedatangannya? Malaikat Maut berkata dia hanya datang berziarah. Lalu nabi itu mengambil kesempatan bertanyakan bilakah baginda akan mati? Malaikat Maut menjawab, kau akan diberitahukan dengan diberikan 2 tanda. Nabi itu mengangguk bersetuju dan perjumpaan mereka itu tamat di situ.

Seterusnya selepas beberapa lama, Malaikat Maut datang lagi; kali ini kerana tugas. Nabi itu bertanya, dimanakah tandanya yang engkau pernah janjikan dulu?

Malaikat Maut menjawab, 'sudah pun diberikan kepada kamu 2 tanda, iaitu tumbuhnya uban di kepala, dan sakit'.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

14 comments:

Kakzakie said...

Salam Mak Su,

Satu tanda dah selalu ada dan satu tanda mesti akan ada jua. Ada juga yang tiada tanda kedua-duanya.

Allah jua yg maha tahu.....

Mak Su said...

benar tu k.zakie, sapa yg diberikan tanda banyak2lah bersyukur kerana telah diberikan masa untuk bersedia :D

sayangsayangibu said...

mati itu benar kan?

♥ manje ♥ said...

salam maksu

tanda ingatan dari Tuhan...
kena sentiasa beringat2 ~

gismo82 said...

Sama2lah kita beramal... insyaallah

mankuchai.com said...

salam,

First time singgah,walaupun dah ada tanda2.namum manusia masih lagi lalai..selalu lupa akan diri sendiri...

Mak Su said...

syg2ibu, manje, gismo82 :)

Mak Su said...

mankuchai , rugilah kita yang alpa, kan..

kak Erna said...

mak su..akak dah ada tanda tu..

Ati Masrif said...

salam maksu,

ati dah ada uban sebelum tua lagi ni..
redho saja

Cik Pah said...

maksu , saya pun dah ada uban..tapi tak idup lama uban tuh..samaada di cabut atau pun dikalerkan..

SUZIE APAI said...

owh....insappp....

julietchun said...

selalu rasa sakit2 badan musim ujan ni.

shasha said...

takde uban lagi tapi sekarang selalu sakit...