Wednesday, December 1, 2010

Bermohonlah

1. Memohon kebaikan hidup di dunia dan akhirat.
"Ya Tuhanku, kurniakanlah kebaikan di dunia dan di akhirat dan hindarilah diriku dari azab api neraka".

2. Memohon dicukupkan rezeki
"Ya Allah, cukupkanlah kepadaku dengan rezekiMU yang halal dan perkayakanlah aku dengan limpah kurniaMU daripada meminta kepada yang lain dariMU".

3. Andainya gagal dalam sesuatu
"Memadailah bagiku Allah sebagai pelindung dan Dialah sebaik-baik penolong dan pembantu".

4. Doa andainya susah mencari pekerjaan
"Ya Allah, berilah aku keredaan atas keputusanMU, berkatilah aku pada yang telah diputuskan hingga tidaklah aku ingin mendahulukan yang telah Engkau lambatkan dan tidak pula melambatkan apa yang telah Engkau percepatkan".

Terimakasih to my officemate, Siti for the support
:D

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

15 comments:

ckLah@xiiinam said...

Amin.Amin.Amin.Amin...untuk semua doa.

NaNaRuZaNa said...

mekaseh maksu...yg last tu yg wat saye tersentap tu.huhuu..

rieyana ynn said...

amin...;d

julietchun said...

rasa kerdil diri ini

makdara TERdiva said...

eh! saya pun siti jugak.. :D

syurei said...

Aminnnn...smoga kita sentiasa mendapat keberkatan dariNya... Aminnn...

atty's said...

amin..

Fitrihadi said...

moga mendapat keberkatan di dunia dan akhirat :)

PinQib said...

nak doa tu mintak ngn ALLAH, ya Wahhab, 7 kali

Entry tangkap leleh. Must read!

kakpah said...

amin.....
makbul semuanya insyaallah..

aNIe said...

Amin...semoga dimakbulkan...

Kakzakie said...

Salam mak su,

Amin... ya robbal 'alamiin....
semoga makbul doa-doa ini untuk kita gunapakai selalu.

Choko said...

Ni bagus ni mak su..insyallah saya amalkan...

Cik Pah said...

amin ... amin..

fizz said...

Saya nak 'LIKE' entry ini :)