Thursday, December 16, 2010

Barang yang hilang kerana tak ada name tag

"Jadinya masak kari ikan ni kena ada ikan, santan, rempah kari ikan, bawang-bawangan, halia sikit, air asam jawa, kita kombinasikan dengan sayuran tomato, bendi".

Kakngah tercari-cari di dalam segala plastik termasuk jugalah di dalam plastik sampah, "mana tomato?". "Aik, tadi dah beli, mesti ada, check balik".

cari cari cari, sori sori sori shori shori shori [eh, ada masuk lagu super junior K-Pop pula].

"tak jumpa"

"kenal tak tomato? buah yang warna merah tu".

"orang kenal tapi tak ada pun".

"eh, pelik sungguh"..... cari punya cari, terus sampai ke pasar. "Dik, mana tomato akak tadi?"

"Tomato akak? iya ker? mana saya tahu, saya ingat tomato tu tersesat, saya letak balik dah di kotak tomato", kata encik peniaga pasar basah di sebuah kedai runcit.

"Penat akak pilih"

"Lain kali akak letaklah notis kat situ, barulah saya tahu"

"Sejak bila nak kena buat macam tu? Okey, lain kali akak bawa name tag datang sini, akak pinkan kat sayur atau ikan yang akak nak beli"

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

22 comments:

eis said...

mcm tu pulak, hehehe..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

ada mcm tue pulakkan? ada² je lah...naseb bek maksu pandai jawab. terkena jugak peniaga tue.hehehehe...

~ yus ~ said...

hahaha...ada ke macam tu?

cikceriacorner said...

hehhehe..mcm2 skrg ni..heheh..maksu nak sikit kari ikan..yummy..bestnye..lapau la plak..heheh..:)

Mak Su said...

eis, kina, yus, a'ah, ngada2, sabo-sabolah kan, kita tgh pilih brg dia boleh mengemas kedai plaks.. hu hu hu

Mak Su said...

cikceria, nyam nyam ;P

wahida said...

eh, mcm tu sekali? dia saje buat lawak ke?

Melur Jelita said...

lawak la mak Su Jelita ni..kah kah kah

PuteriKureKure said...

hehe. apa la org kedai tu.

nabilah_2908 said...

hahaha...penjual tu sj nk melawak dgn maksu...last2 dia kena balik... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SERIBU KALI CINTA

Mak Su said...

wahida, puan melur jelita, intan, nabilah - kedai dah biasa, tp mmg betul, dia gi simpan balik tomato tu.... ;)

wa kaljis said...

Jadi mcm tu plak? Sabar je lah. Letih jer pilih kan.. hehehe...

Oasis said...

Haha..buah tomato yang warna merah tu eyk..

Insan Marhaen said...

salah sendiri ke atau menyalahkan orang lain?

Mak Su said...

kaljis, hahaha

oasis,iya, kot2 anak tak kenal, tp rupa2nya tak ada

IM - salah sendiri, sbb tak cek betul2 setiap barangan. seb bek kedai dekat

fizz said...

teringat pd mak saya bila dengar dialog maksu & kakngah...Dulu dia selalu srh cr daun kesum la, amik serai la, pastu saya tanya kat mana..dia mesti kata 'kenal tak serai, daun kesum tau tak'..haha...nk cari daun kesum celah2 semak tu..uish kena kuat deria penghiduan...br leh jumpa :D

shasha said...

tomato pakai name tag..alolololo...kiut laaaa

jefri sempurna said...

:)

Kakzakie said...

kena pilih semula tomato tu ye....

Kniedaz said...

hehe...buh nametag tu yg tak tahan tu

Mak Su said...

fizz, dorang mmg adakalanya x brp kenai sayur, he hehe

shasha, jefri sempurna, kniedaz - ;)

k.zakie, a'ah

kella said...

hahahahah.. camtu pun ada! hehe.. maksu ni lucu juga ya! :)