Sunday, December 19, 2010

Baiklah, aku giveup

itu adalah api
dari sebuah projek di atas kertas
yang berumur lebih 2 abad tahun
dari sebuah keinginan
untuk merubah sebuah kehidupan

itu adalah api
dari sebuah pembakaran
yang diasaskan oleh seorang anak
ke atas kertas-kertas
hasil tangan ibunya
yang kecewa dan giveup kerana
tidak berjumpa jalan ke arah
jaya

yang dilatari jawapan-jawapan berbunyi,

* iya, nanti saya tengok
nanti saya telefon
saya tengah sibuk
saya akan telefon cik
saya akan tengok
saya memang banyak kerja
saya akan telefon
jangan telefon lagi
saya telefonlah nanti
dan
dan
dan*

Baiklah, aku giveup - aku ni, TiADa NAmA.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

17 comments:

azrinrahim said...

kangan pernah menyerah makcu sebab mahukan sesuatu itu bknya mudah.. perlikan pergorbanan seperti juga kita men=minta redha Allah .. bukan senang ..

kak Erna said...

mak su..jangan giveup..teruskan usaha..

shasha said...

mak su mana pernah give up...kan?

Uncle Lee said...

Hello Mak Su, don't give up or surrender....not yet. Try again. Have fun. Lee.

kakpah said...

belum jumpa yang sesuai la tu maksu..
teruskan usaha.

Zareda Norman said...

mak su
jangan putus asa okeh

Oasis said...

Sabar ye mak su. Bkn senang nak berjaya..teruskan berusaha

cik biskut said...

selagi kita percaya, selagi itu ada jalan. :)

Mak Su said...

tq azrinrahim, kak erna, shasha, uncle lee, kakpah, zar, oasis, cik biskut :)

Kakzakie said...

salam maksu,

belum sampai masa tu maksu. birokrasi amat jelas sekarang ni. sampai masa nanti bila maksu dah berjaya dia pulak yg dtg suruh kita memohon.

speed-up maksu jgn give-up...

cikceriacorner said...

maksu..lagu utk maksu..heheh..
it's ok it's alright..come on fight2..
coca cola seven up,
maksu don't give!fight!
hehehhehe..

MOKCIK AZWA said...

cuba dan cuba dan cuba dan cuba lagi...

semoga berjaya!

PnConfused said...

jgn give up maksu!

kella said...

maksu kenapa ni.. seakan ada perasaan pilu di situ..
harapnya semuanya dah semakin baik ya maksu..

nabilah_2908 said...

maksu...jgn give up..pasti ada jalan yg lain..kalau org tu tkmahu layan..pasti ada org lain yg sudi... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
PISANG KAKI

Mak Su said...

terima kasih semua... x tahu nak balas cemana, kata2 semangat ni memang sangat2 diperlukan sekarang ni

a r y a t i said...

TAHNIAH kerana sajak ini berjaya buat saye yg hampir nak terjun bangunan sebab problem pun byk tak settle2 ni boleh ketawa berdekah-dekah. HEBAT kak!