Tuesday, December 28, 2010

Apa barang ada di dalam?

Nak tahu apa barang ada di dalam? Ambil kapak belahlah dada. Eh, salah, itu kata-kata dari sang pencinta, tapi kalau nak tahu apa barang ada dalam perut, kena bawa perut pergi scan.

Selain dari pelbagai anggota dalaman seperti usus besar dan usus kecil, ada makanan yang baru diproses diperingkat awal, ada makanan dalam proses penghadaman dan sudah tentulah ada hampas juga!

Dan, errrr, eeiiyyyouuuuuu, gambar apa ni? yeeeooouuuuuu, yyeeeeiiiiiiii, yoyoyoMaklumat tentang Mucoid (plak berlendir) (Litchin De Bella)

Ia adalah suatu kombinasi yang berbahaya seperti lendir dan residu bahan makanan yang melapisi saluran pencernaan kebanyakan tubuh manusia.

Apakah faedahnya mucoid ini kepada perut ada? Ia akan membuatkan anda menerima ucapan tahniah kerana mengandung secara bertalu-talu, tepis-tepis datang, tepis-tepis datang.

Anda suka? Anda tak suka? Marilah keluarkannya dari saluran usus dengan Litchin.

Hasilnya kelak apabila barang mucoid ini sudah dikeluarkan adalah perut yang buncit akan menjadi kempis, kulit akan menjadi lebih tegang dan cerah. Anda akan kelihatan lebih muda dari sebelumnya. Phewwittt, ah wek cun tuuuu!!

Seterusnya, apabila anda membuang air besar, selepas seminggu, najis anda akan keluar seperti yang ditunjukkan dalam gambar di atas. Jikalau anda tidak mengambil makanan berasaskan kabohidrat seperti nasi, Litchin fiber akan membantu melicinkan saluran usus anda, perut anda kembali kempis dan usus kembali sihat. Perut sihat pada asasnya menjamin kesihatan seseorang itu, Sebagaimana sabda Rasulullah saw, maksudnya: "Perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan." (Riwayat ad-Dailami)

Syarat-syarat pemakanan, untuk memudahkan mocoid keluar, jangan makan nasi sekurang-kurangnya selama 10 hari. Elakkan dari makanan berlemak, berminyak dan manis, banyakkan makan buah-buahan dan sayur, salad tanta dresssing ataupun kacang rebus.

Berminat untuk mendapatkan, boleh emel ceritakosong@gmail.com, My Special Mall

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su. © 2010 Hakcipta Terpelihara.

13 comments:

wahida said...

jgn mkn nasi selama 10 hari? mak aiiii...

Tihara said...

org kata makan labu bleh cuci usus..

makdara TERdiva said...

maksu..saya dah terai tak makan nasi 14 hari.. pes time tuuuuu! hiks!

eh! ini MLM ke???

Mak Su said...

wahida, cobaaannnn

tihara, ler, saya ni tak suka labu, hu hu hu

mdt, MLM, malam leh melantak :)

faraulah said...

Mak Su: mau menggigil badan saya kalau xmakan nasi..huhuhu

artisticklytouch said...

orang kurus macam saya kena makan nasi jugak mak su :D

SUZIE APAI said...

nasik bley makan, tp berpada-pada..cukup la sesenduk kecil dan jgn sepiuk sudaaa...

[-suziey-] said...

oooo kira mcm cuci perut utk jadi kurus ek? hehe ingt ape la tadi:p

Cik Pah said...

ewww.. itu yg dalam perut kita ke maksu..

Mak Su said...

faraulah, maksu pun seghuper, adoiyai

art, hehehe

suzie - iya

suziey, a'ah

Mak Su said...

cik pah.... cenggitu ler ghopa alien tu

pB said...

salam


orang dalam pantang boleh makan ker??
Tak ada effect pada baby ker kalau menyusu badan ???

gadisBunga said...

saya mkn melilia organic green. pun cuci usus juga. tapi utk tak mkn nasi selama berhari2 tu...aduh...mmg kene gigihkan diri.. hihihi