Monday, December 27, 2010

Anda perlukan kamus

pesang
kerak
sudut
sedar
lenggak

"mak, mak, kalau kita tersudut, maknanya kita nak sedar"
[terjemahan: kalau kita tersedu, maknanya kita nak besar]

jalan lenggak-lenggak, budak tu ingat dia cantiklah tu
[terjemahan: jalan lenggang-lenggang, budak tu ingat dia cantiklah tu]

'ada kerak kat situ, ada, ada'
[terjemahan: ada kerang kat situ, ada, ada]

err.... apa lagi ya? tapi memang kelakar dan terpana dibuatnya bila sekali-sekala dak w mengeluarkan pendapatannya.

Book lovers, dapatkan penanda buku unik di sini, tailormade boleh diuruskan

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

16 comments:

Cik Pah said...

kerak ? jauh betul ngan kerang ..ehheheheheh

sayangsayangibu said...

heheheheee....
kelakar kalau dengar diorang bercakapkan, cuba kita atur sebaya baya gitu dengar diorang berbual mesti senyum punya ;p

atty's said...

senyum2 saya baca entry nie

Mak Su said...

cik pah, bahasa tersendiri ;p

sayang2ibu, lagiii kelakar giler, hahaha

atty ;)

makdara TERdiva said...

bab2 bahasa baru memang budak2 kecik pro! :)kadang2 sampai tak paham

PuteriKureKure said...

whoaaa!! sungguh advance kamus w eh maksu. hehe.

sahromnasrudin said...

itu bahasa daerah ke, maksu???

Mr PenyuBiru said...

jauh jugak beza sebutan w dgn sala yer. kena dgr dan relate dgn situasi baru bleh faham ni..

Kanda Jebat & Iva Saionji said...

hehehe..kadang-kadang anak² ni eksited nak bercakap..hehe

Mak Su said...

hehehehe, bahasa anak2, tapi saya betulkan gaks :)

Fida Ghazi said...

bunyi pelik..tapi comel!!

kalau sedu tu nak besar.. kalau saya ni sedu.. ape yang nak besar lagi ye? haha..

Kakzakie said...

apa pun yg bunyi dari bibir anak, ibu juga yg lebih dulu tahu maksudnya. Itulah kelebihan seorg ibu...

Softtouch [Hanim] said...

mmg perlukan kamus..xfaham tp cute je bila bc...

gismo82 said...

Budak2 mmg teror mengolah bahasa..he..he.he..

nabilah_2908 said...

hehehe...layan jer la kerenah W... :)

tp pandai juga dia guna perkataan..mcm lenggang-lenggok... ;)

shasha said...

kena buat satu kamus...kamus baby w