Monday, November 1, 2010

Toksik

Menurut kata pakar kecantikan dan kejelitaan, toksik merupakan musuh utama yang akan menyerang limpa. Macamana nak tahu jika anda bertoksik?

- susah nak buang air besar
- penat, letih
- hitam di punggung

Kalau kulit muka hitam tu namanya sun burn, santan sun tan ataupun suratan takdir, tak dapek den nak nolong e doh... soba yo lah.

Macamana nak lawannya?
- minum banyak air
- masa mandi tu urut-urut dan picit-picit kawasan berlemak seperti di paha, bawah lengan, pinggul dan perut
(- errr... sedut lemak?)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

20 comments:

[-suziey-] said...

haahaha lawak la maksu..erkk hitam punggung? hmmm..ekekek:p

Mak Su said...

suziey, iya... depa kata :P

pB said...

kalau lah sedut lemak tu boleh dibuat dengan vacum cleaner , kan bagusss

he he he

kakngah said...

bkn punggung hitam tu faktor keturunan ke???
kekekeke!!!

puterikurekure said...

maksu urutkan saya boleh tak? ;)

Zaitun said...

Kak Zai pakai koyok aje,bila nak tidur pakai besok pagi bila buka koyok tu hitam,sahlah banyak toksid.

aNIe said...

Kena minum banyak air untuk buang toksik...sebab bila badan dah mula letih lesu...itu tandanya dah banyak toksid dlm badan

Marina Monroe said...

Macam maner pulak tentang permakanan yang bertoksik?? Kan elok kalau dielakkan..atau ada cara lain utk elak toksik??
Huishhh..saya bertanya utk free consultation pulak..Maaf he he he

Ain said...

tang sedut lemak tu tak sanggup ghasernya kan....

tak cantik pun tak pe...

huhuhu...

Mak Su said...

pb- hahaha, kalaulah

kakngah, errrkkk

intan, maksu pandai lepak-lepuk ;P

kak zai... iya juga, salah satu cara utk buang toksik, melalui perpeluhan juga adalah salah-satu caranya

betoi tu kak anie

auntie marina, sy rs susah skit sbb ini semua faktor intake kita

ain, maksu suka kalu badan fit and sihat :)

Abd Razak said...

Salam...

Berpeluh pun boleh keluarkan toksik dari badan kan!

julietchun said...

sedut lemak tu mcm sedut sup gear box ke? :P

Cik Pah said...

takde makna kak nak mandi lama lama..anak saya mesti memekak nak mandi skali.tak tenteram.

nabilah_2908 said...

hahaha...suratan takdir....mmg tk boleh nk buat apa...

eh..boleh...buat plastic surgery.. :P

cth : Micheal Jackson..kan...? :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HOME MADE OREO ICE CREAM

ainnoraini said...

minum air kosong byk2,sedut lemak tu tak tergamak kot..takut la pulak penyakit lain yg dtg nnt...

Mak Su said...

salam ustaz ar, betoi

julietchun, hish.. ada plaks

nabilah - oops!

ainnoraini, komplikasi minum air bebanyak adalah effect kat mata plaks...kerabunan. err, kalu tak silap

shasha said...

sedut lemak? tak mampu la kita maksu..mahal bebenor!!

kella said...

uihh.. betul ke mksu? hmmmmm difikirin nih!

Mak Su said...

shasha, tak yah sedut lemak, kita exercise jer

kella - gituler kata pakar kecantikan

DrSinga said...

sungguh mengarut itu stetmen!!

stetmen cari duit tu!!