Friday, November 19, 2010

Tentu awak pun sama

Pernah tak masa naik motor rasa macam nak terjun, nak berlari, nak menangis, tak mahu pandang kiri kanan?

Aku rasa itulah juga yang akan anda rasa, jikalau anda terlihat satu figura berupa makhluk perempuan di rembang senja, selepas azan maghrib berkumandang, rambut hitam hingga ke paras pinggang, berpakaian putih, di tepi semak-samun sambil berdiri tegak.

Ketika itu, aku sedang memboncengi motosikal dengan hubbyku, tiba-tiba aku terlihatkan 1 figura seperti yang tersebut di atas. Aku ingatkan perempuan merajuk mana pulak ni duduk sms di bawah pokok di tepi belukar di waktu senjakala selepas azan maghrib.

Selepas beberapa detik, aku terfikir, ini orangkah apakah?
. . . . .

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

18 comments:

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

huu......mau pejam mate...peh tu bila celik aje...kita dh sampai kt umah....huuu...tatottttt

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

utng la dia tk tahan & tumpang dok bakang maksuu...huwaaaaaaaaaaa

Mak Su said...

mamarempit... eeeiii, janganlah.....

Yunus Badawi said...

Bila terjadi ni mak su? Malam tadi ke?

Nia Dhani Nasir said...

mungkin beliau jeles mlihat mak su mbonceng hubby. Die takde hubby.hehe...

shasha said...

oh tidak...ponti sekarang dah advanced pakai handphone ke? sedang calling2 persatuan pontianak pontianak kah?

PnConfused said...

sila jgn pikir bukan2 yer...



dia br blk function, merajuk... kena tggl tepi jalan....


(cuba sdpkan hati)

Rozita said...

tu hantu la..bukan org..waktu senjakala lak tu..heeheheh...seramsss

Enna Banana said...

maksu!! lain kali jangan buat macam tuh lagi tau! bahaya lah! kawal sikit emo tuh, ceceh! enna bajet cam nak bagi kauseling plak :P

Mak Su said...

yb, dah lama dah, dah sebulan lebih dah, tapi seriau nak cerita awal2

nia, hahaha

shasha, calling2 persatuan? kih kih kih

pnconfused, mungkin, mungkin

rozita, iya ler tu gamaknya tu, saspen

enna, hahaha

Kakzakie said...

Salam Mak Su,

Itu baru sikit je kerana ada hubby dan bolehlah tutup mata. Cuba bayangkan kalau sensorang. Mahu jelmaan itu Mak Su langgar. Menakutkan betul....

Mr PenyuBiru said...

naper maksu tak tegur "sms boipren nampak.." hehe

jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR said...

maksu..
kalau jumpa figura mcm tu lagi..
sila baca Kulhuwallah hu ahhad...

kella said...

hadoiiii.. betul ke maksu!! ishhkkk!!! mahu nak jerit je tu! mintak jauhkan dari melihat...

Allah ingin menguji tu...
betul kata Alvin tu baca ayat tu dan ayat kursi juga..

cik puan akish said...

adoila.....saspen sgh!!!!

Mak Su said...

aiya kakzakie, hehhehehe

mr penyu, malas nak kacau , respek kat privacy dia

jack, kella - iya :) hihihi

cik puan akish, tak mo ler saya ternampak2 lagi, seriau

aliaaroslan said...

nasiblah saya tak pernah nampak bende2 pelik tu. alhamdulillah.

Cik Pah said...

ohh.seram seram.. tapi belum pernah lagi jumpa benda bukan bukan camnih..