Tuesday, November 2, 2010

Suatu Panggilan

Aku telah mereject suatu panggilan yang aku terima pada minggu lepas. Panggilan untuk menjadi seorang penulis!!!

Sangat tidak mampu aku percayai!!! Aku??

Rasa nak gelak pun ada, tapi aku tolak. Kerana apa? Macamana nak bersemuka, mendengar suara si pemanggil saja sudah buat aku kecut perut!! Dengan nama syarikat yang menggerunkan yang terletak di suatu kawasan terpencil entah di mana, aku takut kalau-kalau terpaksa berurusan dengan loyer dengan bengker pula, oops!

Maaf, terima kasih, tapi saya declined kerana saya tiada keyakinan diri. Setakat melalak di ruangan siber ini? Mampukah aku?

Selain dari itu, aku sebenarnya jadi seriau dan kecut perut tatkala mendengar suaranya yang giler hebat garang dan menyerlahkan keegoan dan kesombongan, baru panggil aku untuk mengenali aku sudah garang! Suara dah ketat terik macam ekzos nak pecah! Ishh, aku takut!
Aku kecut perut! Aku tak berani! Aku boleh jadi dungu bengap berurusan dengan orang macam tu tau.......

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

18 comments:

shasha said...

errkk..kecut perut...mana dia dapat phone no mak su??

Kanda Jebat & Iva Saionji said...

wow maksu....peluang utk lebih superb....tapi tepuk dada tanya selerakan maksu...gud luck..hehehe

Mak Su said...

shasha, job in the setereet ler

iva, maksu tak de bran, hu hu hu

kella said...

wahh... maksu dapat offer.. bukan senang tu kan maksu.. nape maksu taknak nyo..

MOKCIK AZWA said...

wow..napanya tak nak menaip ker?? hehehe katanya tukang....ihikss

Mak Su said...

kella.... tak der feeling at ease, feeling yg weirdo jer...

mokcik, oops!

jedi said...

rezki tue maksu...

makdara TERdiva said...

sy pun x suka berurusan dgn org yg garang2..menyampah okeh!

sbb sy jenis yg cool walapun kadang2 kelam kabut..haha!

Kniedaz said...

hoho..siapa dia tu? habaq mai satt

HEMY said...

wah...penulis tuuuu..bestttttt...tapi kalau mmg rasa tak best n reject..follow your instinct mak su

eis said...

jaga2 mak su, ntah2 silent reader blog mak su hehehe gurau..

nabilah_2908 said...

percaya pada gerak hati kan Maksu... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
ALLAH SENTIASA BERSAMA KAMU

Mak Su said...

jedi, apa nk buat, areanyer pun jauh giler

mdt, hi hi hi, i understand :)

kniedaz, hihihi, tak per, tak per

hemy, nabilah, a'ah, follow instinct :)

eis, hahaha, enggak mungkin

Cik Pah said...

why so scared maksu? cik pah rase maksu mmg ada talent .. setiap entry maksu ada maksud yg sgt besar.. cuba lah try maksu.

kakpah said...

bolum cubo bolum tau maksu..

KAKTINY said...

wah.. maksu lagi dasat.. dpt panggilan tepon..

tiny sekadar dpt email je.. suh reply and call the number to be a pioneer group of writer...

dh le beribu pejabat kt obersea nuun.. katanya tertarik dgn cerita dan penulisan di blog.. (hahaha... blog yg penuh dgn suratul quran dan bahasa melayu tu, ada ke "org putih" yg nk baca?.. nampak sangat penipuannya tu!.. huh!).

julietchun said...

sapa2 nak tipon maksu jgn buat suara ketat hokey,hahaha

MELAH said...

haha.garang bebenor ker maksu?