Thursday, November 25, 2010

Peribahasa

di manakah adanya semut?
di tempat yang banyak gula

di manakah kumbang bernyanyi?
di pohon yang banyak bunga

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

16 comments:

Mr feckry said...

di mana-mana pun ada

Jemari Seni said...

Aik! Mak Su mcm ada maksud tersirat jaa??? hehehhe

Mak Su said...

mr feckry, betoi

JS - almaklumlah, inilah luahan rasa seorang mak yang ada 4 anak pempuan gitew

miloais said...

di manakah adanya blogger?
di depan laptop apdet blog!

hiks

salam mak su...
tQ sudi menjengah blog iols.. ;P

bujal X said...

dimana adanya bangla?

di stesen bas klang~~

*saya singgah tempat maksu!

rieyana ynn said...

singah jap...;d

jedi said...

dimana ada saya disitu ada.................hehehehe

sahromnasrudin said...

simpel dan penuh makna

julietchun said...

pokok bunga kertas ada kumbang tak?

Mak Su said...

miloais, hahaha, buat ai malu jer

bujal x, betoi, and also kat stesen minyak ;p

rieyana, tq, tq juga sbb sudi folo

jedi, dimana ada jedi.. di situ ada jedi.. errr, entah... ;)

sahrom, hahaha

julietchun, ada gaks, kumbang kertas, eh?!

makdara TERdiva said...

tp ladybird lagi cun :)

Cik Pah said...

dimananye entry baru maksu
saya mesti ada comment..

hehehe.. boleh tak ..langsung tak match kan pantun nih.. jauh lagi nak kejar shasha tuh..

Kakzakie said...

Salam Mak Su,

bilamana tinta maksu berkata
minda berputar mencari makna

bila gula dan kumbang disua
mesti ada makna sebenarnya

DrSinga said...

kumbang nyanyi lagu apa ...

Mak Su said...

mdt - teringat cerita ladybird jantan dalam cerita semut ker hapa ker tu ntah ;p

cik pah, tima kaseh, tima kaseh, tima kasey :D

tq to kakzakie, sedang2 ajer ni

dr singa, 'marilah terbang bersama-sama sambil pakai skirt kembang'

PinQib said...

maksu, sy p kat pokok bunger x da dgr orang menanyi pun..
hehehe

Ps- SORRY LAMA X LAWAT. BZ N LINE COVERAGE X BAGUIH. HAVE A NICE DAY