Saturday, November 6, 2010

Kesukaan sangat

Entah kenapa di rumah ni langsung tak boleh blog hopping, lemau sungguh. Lebih baik layan kuah satay. Aku memang suka sangat kuah satay. Tapi seganlah nak beli kuah satay saja di kedai satay!, kan.........

Tapi lainkali aku rasa aku dah nekad dah, "Bang, bungkuskan saya satay 5 cucuk, kuahnya bungkus untuk 8 orang makan"

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

14 comments:

~ini blog saya_najwa~ said...

"dik, abg bagi satay , adik wat kuah sendiri".... hahaha.

kalau kat kedai, selagi bole depa nak kedekut kuah..kan..

makdara TERdiva said...

buat sendiri la maksu...

tp saya tetap pilih yg makbonda buat..
buat sendiri x brp reti..haha!

kakngah said...

kalau kuah satey tak hbs, blh rebus ketupat mini segera buat cicah.

PnConfused said...

terus teringin nak mkn satay kajanglah maksu

shasha said...

kita serupa...suka makan kuah sate!!

shasha said...

kita serupa...suka makan kuah sate!!

Mr feckry said...

ui..minyak banyak le maksu..nanti darah tinggi

kak Erna said...

mak su..boleh..akak pernah buat..tapi..bukan akak yang cakap..abang akak tukang cakap..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Apa kata MakSu goreng kacang tu dlm sekilo .lepas blend simpan dlm fridge. bila nak buat ...tumis aje..



* saya buat camtu. hehe.. cara org malas buat banyak kali..

Ibu n Abah said...

mak su..
kuah satay yang diber dengan satay tu taklah berapa ummmppppp daripada kuah satay yang dibuat sendiri... akak suka yang dibuat sendiri... terasa serai, lengkuasnya.....
hmmmm... nampaknya pagi ni memang berkuah satay dan berketupatlah akak...

kakpah said...

maksu, mana pigi itu worang yang nyorok itu bunga punya belakang...

Zareda Norman said...

zar pun suka simpan kuah sate lebihan.. nanti boleh makan ngan tempe dan tahu goreng ala gadpo gado... nyaman

~ yus ~ said...

Wah! Saya sukalah template baru maksu..

buatlah maksu kuah satay tu, makan dengan nasi empit jer pun sedap. Sebenarnya saya pun sama, kalau makan satay, kuah dia saya hirup guna sudu, mesti licin saya kerjakan..anak-anak pulak tak suka kuah dia, mereka makan satay, saya makan kuah..hehe.

p/s: pandai je suruh maksu buat, saya sendiri pun malas..hahaha

CuTeMiUt78 said...

wah.. maksu klu layan kuah satay ngan satay jgn lupa kat kita ya