Wednesday, November 3, 2010

Ingin Menjadi Bijak

Yang didapati dari menonton TV.

Sepotong hadis Rasulullah, mafhumnya, (lebihkuranglah sebab tak ambil nota masa ni). "Orang yang bijak ialah orang yang bermuhasabah diri dan ia beramal untuk hari-hari selepas mati. Orang yang lemah ialah mereka yang mengikut hawa nafsunya dan ia berangan-angan ke atas Allah", riwayat, Syaddad bin Aus.

Marilah kita sama-sama berusaha ke arah menjadi bijak.

Terimakasih buat y.a.n.i.e Budak Gebu atas kesudian follow blog ini :D

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

13 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
maksu
matai angan angan saya ..nice post

Rozita said...

jgan suka berangan2 ye

♥ manje ♥ said...

Insya ALLAH... kita jga mau mnjd bijak (^_^) ~

jedi said...

sama sama lah kita jadi bijak

IdaShah said...

sesama kita jd org bijak..

rindu kat maksu lama tak jengah sini

PnConfused said...

insappppp.... :)

piewahid said...

alhamdulillah...
terima kasih!

HEMY said...

camne berangan ke atas allah tu ek??

makdara TERdiva said...

sama2 kita beringat2..

skrg ni hari2 sy kena "sekolah" dengan org itu.. :)

Tihara said...

tq maksu caiyunk

Cik Pah said...

angan angan tuh kan free saje maksu..tak salah kan...

rynas said...

yer nak jd org yg bijak menggunakan akal untuk kesempurnaan..insyaAllah

PinQib said...

berangan rangan ke atas allah tu camne>?