Thursday, November 4, 2010

Carefree

Sejak aku dah tukar nama di FB dan tukar gambar, aku feeling like carefree, seperti seekor burung yang terbang lepas bebas boleh bermigrasi ke mana sahaja ikut suka (sebab tak perlu apply for visa).

Aku terminate ahli keluarga juga nama-nama yang tidak biasa/pernah menegur aku. Alah, susah-susah, back to the old ages where you just call or sms your kenalan/saudara bila ada keperluan.

Malah, aku juga terminate friend fb dengan arwah kakak aku, satu-satunya adik-beradik aku yang ada FB. Eventhough pada mulanya rasa sayang, tapi setelah difikir-fikirkan : tak tahu apa motif kita masih friend sedangkan dia dah pun berada di alam barzakh. Tentu akaun itu tidak akan didelete kerana cuma arwah saja yang tahu password dia, dan aku?

Apa pula fungsi aku sebagai friendnya?

Setahun sekali letak tulisan AL-FATIHAH kat wall dia? Argghhh! nonsense! Malaslah.
(macam mouseleum pulak)

p/s: Terimakasih buat atidhati sebab sudi follow blog ini.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

24 comments:

T@sh Sch@ said...

psst me mmg pakai carefree ...


*larik!!! kua tajuk!

Pala Maldini said...

tajuk tu lain macam sikit la maksu..

macam jenama...

Mak Su said...

tash, palamaldini. iya ler...adoiyai.....

PinQib said...

lebih baik recite dr tulis jer kan.

Cik Pah said...

carefree? saya pun dah buat cleaning kat fb..delete mana mana yg kira macam menyemak saje n suker tag orang sesuka hati

MELAH said...

1 day rasa nak deactivate jugak akaun facebook tu

ckLah@xiiinam said...

FB ku suci.....

He..he...


Saya dari awal memang ristrict di fb...sebab dalam blog sesiapa pun boleh terjah! Cuma komen ditutup untuk anony...

Kembali kepada niat ...Jangan sampai dunia social network 'mengganggu' perasaan dan jiwa kita. Betul tak maksu...?

Masy said...

maksu tukau nama, sy kene korek pic maksu baru tau siapakah insan tersebut hehehheh

Mak Su said...

pinqib, betoi

cikpah, mcm tak respek ek

melah, sy pun ada fikir mcm tu...

cklah, betoi, it's outside our real world

masy, heh heh, pix masih sama, tak dak tukau

Uncle Lee said...

Hello Mak Su, wayyyyy to go! Nothing like being carefree. Our life is not a dress rehearsal.....we only get to play one round, so have fun.
Lee.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

Ada Fb ghupanya maksu



tanak add aku?..hehehehehe

HEMY said...

sometimes doing something small would lead to bigger thing

MOKCIK AZWA said...

itula mak su..pada mokcik biarla tak ramai kawan, asalkan kawan yg ada tu berkualiti.

ramai yg komplen kata napa mokcik tak guna nama sebenar di fb...for me, hanya org yg benar2 friend sajork akan mokcik add, dan bila mokcik minta diadd, mokcik perkenalkan diri.

utk kawan2 seopis..mokcik buka akaun lain sebab bila kata kita takde fb nmpak sgt menipu hahaha..

carefree...

Ummi said...

mak su ingat tadi promote carefree :)

patutlah nama tukar ke dot dot dot

mula-mula konpious gak, tengok wall dah baru kenal :)

Ummi said...

mak su ingat tadi promote carefree :)

patutlah nama tukar ke dot dot dot

mula-mula konpious gak, tengok wall dah baru kenal :)

azieazah said...

Bila kita tak kenal, memang malas nak confirm/add friend, tapi ada plak kadang2 tu guna nama sebenar, kita tak kenal. Bila tak approve, kena marah balik...

luahfikiran said...

SALAM,
FB NI OK. TAPI MASALAHNYA ADA ORANG SALAHGUNAKAN FB UTK TUJUAN TERTENTU. SERUPA JUGA DENGAN MEDIUM BLOG. ADA BLOGGER SALAHGUNA BLOH

SUZIE APAI said...

mak su btul2 up to date!

CikSembang said...

maksu .. tapi kenapa jadi tukang paip

julietchun said...

pembersihan besar-besaran ke maksu? :P

Shifu67 said...

laaa... aku baru nak nyanyi lagu 'rindu bayangan'

Mak Su said...

alahai...sodihnya saya ni... tak dapat nak reply satu persatu

aliaaroslan said...

fb-cleansing

Tihara said...

pasal arwah kakak tu..knp tk biarkan saje sbg tanda ingatan..my 10 cent opinion :)