Monday, October 11, 2010

Tak perasan

Perkara yang diulang-ulang setiap hari ni, memang lama-kelamaan akan faded dari perasaan... akulah tu. Selalu alpa! hep! hep!

Terima kasih kepada rantaian emel-emel mengenainya seperti dari karos, cikomar dan lain-lain:-

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (tutuplah aib-aibku)
Warfa'nii (angkatlah darjatku)
Warzuqnii (berilah aku rezeki)
Wahdini i (berilah aku petunjuk)
Wa'Aafinii (sihatkan aku)
Wa'fuannii (maafkan aku)

Ya Robb.......
tubna ilallah, tubna ilallah, tubna ilallah
Waraja'na illallah
Wa nadimna ala ma faalna

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

19 comments:

julietchun said...

sebab dah terbiasa jadi lupa

Cik Pah said...

nape kak? jgn lupa makan kismis untuk elak luper yer..

makdara TERdiva said...

sbb mkn jus semut byk sgt kot!..hehe!

nabilah_2908 said...

adakalanya terlalu bnyk yg ada difikiran kita buatkan kita terlupa.. :)

sama lah mcm sy...hehehe...jom maksu...kita makan kismis.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MENU 101010

T@sh Sch@ said...

kalu xberzikir tapi dengar zikir jer ..bleh ke ??

Mak Su said...

julietchun, a'ah

cik pah, insyallah

mdt, hahaha

nabilah, hehehe

tash , hhmmm....

uols, tu bacaan duduk antara 2 sujud... kan....

HEMY said...

rugi sapa yg sekadar duduk antara dua sujud sekejap je sekadar toma'ninah tu

Idalara said...

Insyallah lepas ni kita sama2 akan ingat mengingati...

CikSembang said...

betul ni bacaan dlm sujud.. akk dah kembali ke blogspot..jom kita folo memfolo..
http://ciksembang.blogpsot.com

en_me said...

melayu memang mudah lupa.. ahaks

gee ryder said...

kurgkan beckp, insyaallah leh menajamkan fikiran,so sshla nk lupa :)

Suzi said...

salam maksu...

kita kan manusia...kadang2 selalu terlupa. tu gunanya kita saling ingat mengingati...kan?

julie^beth said...

reminder juga untuk diri saya.. thanx for this post maksu..

PinQib said...

thanks maksu.. rasa macam nak print3 jer

ckLah@xiiinam said...

Amin..amin..amin....


Amin untuk doa setiap kali duduk antara dua sujud kita.

Uncle Lee said...

Hi Mak Su, you take it easy, ya. Have a pleasant week...
if nothing to read, I pinjam you my buku, ha ha ha.
Lee.

frwls said...

alhamdulilahhhh

KAMATO said...

sama2lah kita menjaga solat, insyaallah dilindungi, amin

Tihara said...

bagus ni, sebagai ingatan..leh tak nk letak lam blog?