Friday, October 22, 2010

Kubur

(Ini entry recycle dari arkibceritakosong, telah disiarkan pada 5 May 2006, 6.28pm)

Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima Kali;

1. Aku rumah yang terpencil,maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.

2. Aku rumah yang gelap,maka teranglah aku dengan selalu solat malam.

3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, bawalah amal soleh yangmenjadi hamparan.

4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.

5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyaklah bacaan "Laa ilaha illallah, Muhammadur Rasulullah", supaya kamu dapat jawapan kepadanya.

Terima kasih kepada Sri atas kesudiannya follow blog ini.

(Saya sedang mengclearkan arkib-arkib saya, mana-mana yang menarik seperti peringatan-peringatan, akan saya lontarkan ke sini. Saya harus ke next step pula dalam sebulan dua ini........)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

12 comments:

atty's said...

Tq maksu..entry ni bagus..

nanaruzana said...

mekaseh kerana selalu mengingatkan saye yang lalai nih....

Rozita said...

umat Islam di galakkan mengingati kematian

Mak Su said...

tq atty, nanaruzana, rozita - maksu pun ingatkan diri maksu jugak

fizz said...

salam maksu..

peringatan yg bagus sekali, terutamanya buat saya yg selalu lupa ni

noorlara said...

maksu,
semuga Allah permudahkan urusan menclearkan arkib-arkib tu dan terima kasih kerana berkongsi entry berbentuk peringatan tu.

Shifu67 said...

yg tersirat disebalik talkin

julietchun said...

nak bangun solat malam liat betul.

Mak Su said...

tq akak noorlara

betul tu shifu

iyaler juliet, huhuhu

Mak Su said...

fizz, peringatan utk diri maksu juga

nottingham said...

hari ini aku ingat akan kematian lagi. malah setiap hari bila aku renung di luar tingkap bilik aku, berderet kubur yang sepi.

betul tu maksu, kena ingatkan selalu

Tihara said...

bagus sebagai
peringatan :)

maksu, widgeo
masih menghantui
takut la saya..