Monday, October 11, 2010

Kebahagiaan

Dalam dunia ni, tak ada yang lebih bermakna kecuali adanya seketul hati yang bahagia.

Bukannya orang nak cari kepuasan nafsu [seks]!, kepuasan nama tersohor, kepuasan membeli barang untuk kehendak nafsu, kepuasan untuk pangkat dan darjat yang tinggi, kepuasan mendapat ramai kawan sehingga 40 buah bas penuh kawan diaaa jer, kepuasan bla bla bla....

semua tu akan ditolak ketepi andai tiada bahagia

bahagia pula amat simple, ia akan datang pabila anda turuti sebaik mungkin perintah Allah swt, ajaran rasulnya iaitu Nabi Muhamad saw, ikuti arahan dan tunjukajar ibubapa guru-guru yang mendorong anda ke arah kebaikan.... kan tercapailah bahagia insyallah

p/s: thanks to Keri, sudi menjadi follower saya, yea! kat sini dah 165, bolehlah nanti kita bukak koperasi! eh! heh heh heh, oops! ku verangan

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

13 comments:

ejaMaria said...

lega... dlm fasa bahagia... dgn suami + anak2 + keluarga ;p

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

MASIH DALAM PERJUANGAN MENCARI KEBAHAGIAAN

Mak Su said...

ejamaria, gadis kg separa bdr - caiyuk caiyuk :)

Bro Framestone said...

mungkin bagi kita ianya penderitaan

asalkan orang lain kecapi kebahagian dari pendritaan kita

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

LiNda said...

Bahagia rasanya bila org tersayang disekeliling kita turut merasai kebahagiaan itu kaans..

Mak Su said...

bro, yezza... tafsirannya bergantung kepada setiap seorang

linda, it's true too

shasha said...

hoihh...ramainya follower mak su..

GaDis CoMeL said...

bahagia tu sebjektif kan.

Masy said...

caiyok pd diri sndiri. heheh~

julietchun said...

biar hidup sederhana tapi hati bahagia :P

Peminat Katie Holmes said...

oh, bahagianya.

PinQib said...

enm.. sy kurang bahagia... maksu

Tihara said...

kebahagiaan tu, bila tak byk hutang, tk byk ragam, sihat,mudah beribadat, sederhana, seadanya, cuti2 Malaysia.. :D