Thursday, October 7, 2010

Idea

Idea aku untuk memblog tiba-tiba hilang kaput sebab meluat dengan orang di tempat cari makan ni yang pada hemat aku dia adalah "sangat-slow-sangat-blur-bengap-tak-pernah-buat-kerja-cuma-pandai-cakap-jer-sekali-kena-buat-kerja-terus-jadik-panik-giler-dan-cuba-nak-alihkan-perhatian-orang-kepada-aku-pula!!

Hish!!!! Hangin jer dibuatnya.... nanti nak cari teh halia, buang angin

Eh! dah ada follower baru ler, KM. terima kasih KM, sudi follow blog ini :D

Ok, sambung cerita..... tentu semua orang ada terima emel tentang pemakaian tudung yang ala-ala biarawati kristian tu. Kalau tak dapat emel pun, tentu dah ramai update di blog.

Untuk mengingatkan semula, sila lihat gambar di bawah, ramai dah tengok dah, kan.... ?

Aku ni bukan apa, aku ni kategori orang yang always lewat dalam mengupdatekan diri aku dengan fesyen - itu bab kain ela, kasut, kain tudung, beg tangan, beg baju, kereta, sofa, langsir dll. Entah macamana nak always be on top in the fashion world sebab aku ni konsep muflis 24/7/365 (!), jadinya, aku memang tak ada tudung cenggitu.

Well, yang benarnya aku tidak pakai tudung seperti di atas ataupun yang sefesyen dengannya semata-mata kerana aku tidak selesa dengan konsep penayangan yang dipakejkan bersekali, i.e. tunjuk 'dada' dan jenis kain tudung yang ketat melekap, kat 'dada'.

Aku ni dahlah jenis shy-shy cat, bila sebut tang dada tu...aaaa... apa ek? itulah sebabnya aku tak masuk asokar, sobab aku malu nak men'dada'. oops!

By the way, idea datang dari pembacaan, tengok orang lain, tengok tivi, tengok sinema, tengok ...err.... 'dada'? Sudah tentu ada pereka-pereka tudung yang terambil sedikit sebanyak gaya tudung biarawati kristian, oleh itu.... marilah kita semua bertudung atas sebab kena pakai tudung, bukan sebab kerana ia adalah trend terkini. Abang-abang pun boleh pakai tudung, tudung saji! ;p

gua cau dulu..... nak pi beli cincau, boleh gaks buat juadah bukak posa petang kang.

Hadis nabi :"barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka".. – riwayat Abu Daud

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

15 comments:

nabilah_2908 said...

sy pun pernh baca tntg ini & enth kenapa mmg tk berapa minat dgn tudung mcm ni...


jom ke APA KATA HATI pulak,
SAMSENG JALANAN

Rozita said...

oh my god!

Cik Pah said...

hemm.. camne nih.. kengakdang email nih boleh buat hati cik pah gundah gulana especially bab bab makanan yg halal

LiNda said...

Yup
dah tengok dlm fb
ermm..
sama2 lah kita fikirkan
mana yang terbaik kaans..

Mak Su said...

nabilah, rozita, cik pah, linda.. iya, fikir yg terbaik utk diri kita :)

en_me said...

insaff kanns..

MOKCIK AZWA said...

Istigfar bebanyak...

kak Erna said...

samo lah mak su..akak pun tak pandai pakai tudung cam tu..

one said...

propernya biarawati tutup aurat..budak2 ni xde sampai camtu. mesti nak trend,ada figura sikit2,yg kaver-masa-bapa-hantar-sampai-ofis-x kaver-sebab-buat-rambut pun ada juga.

Tihara said...

my opinion kan, tudung jns awning berasal dari indonesia ..so, negara sana tk sensitif sgt bab2 agama mcm negara kita, diorang campur aduk jek..kawen pun leh campur tk payah tukar agama..

lg satu tudung ni senang pkai..lg cepat pengaruh nya, sy pn penah sekali pkai tudung kancing kt belakang tp skang dh belaja pkai shawl plak..

shasha said...

hmmm...payah jugak macam ni ek..pening pening

zino said...

pakai la apa yg boleh di pakai je..

julietchun said...

puasa 6 ke maksu? |:P

T@sh Sch@ said...

OMG
tapi kan maksu
sy pakai tuk g pasor je ...

Oh no!!

SUZIE APAI said...

seronok bc n3 mak su psl ni...

sy ari tu pun kena tegur... pd sy bila di tegur ke arah kebaikan, kita ikut...tp semuanyer, bergantung pd niat..dlm islam dh bgtau cara pemakaian tudung yg betul...

btul dok mak su...

** teh halia bleh buang angin ke mak su????? sy lagik berangin klu minummmmmmmm...huhuhuuuu