Thursday, October 21, 2010

Gaya Kungfu mentadak di tepi jalan

hahahaha! Laila_haillallah, aduh, sori kak erna kak erna, sori, saya togolak, jangan kocik ati pulak yo.

Tapi iyolah kan, bila naik bas, memang tak tentulah nasib kita ni. Adakalanya best jer, hemoi jer, adakalanya, macam-macam peel pelik-pelik pun ada.

Pernah tengok gaya kungfu mentadak di tepi jalan tak?

Selepas peperiksaan SPM di tahun 1986, aku ke rumah kakak aku yang dah tua di Perak dan tinggal bersamanya sehinggalah keputusan SPM keluar di awal tahun 1997 1987. Selama di situ, aku belajar menjahit.

Lalu selepas penuh ilmu di dada, aku pun baliklah dengan baju yang aku jahit sendiri, kebaya putih berbunga ungu muda yang striking, dengan menjinjing beg besar. Ketika itu aku dah nampak bas yang sudah penuh tu akan bergerak, pemandunya dah memanaskan enjin. Dengan sopan-santun berkebaya ketat yang cantik dan potongan badan yang berat ketika itu cuma 40 kg, dengan sebuah beg besar aku bergegas ke tangga bas. Lalu cepat-cepat nak naik memulakan dengan kaki kiri. Belum sempat pijak bas sudah pun berjalan.

Maka, jadilah aku ketika itu, menggayakan gaya-kungfu-mentadak-di-tepi-jalan dengan tangan kanan menggayakan gaya orang nak naik bas. Eiii!!! menyampah!

Pengajaran, jangan naik bas memulakan dengan kaki kiri tanpa basmallah. Dahlah pakai kebaya ketat tak hengat, kasut tinggi tau, perasan jelitawanlah masa tu... hu hu hu

p/s: terima kasih PB tegur atas kesalahan tahun di atas tu... ho ho ho hihihi (blushing)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

21 comments:

makdara TERdiva said...

hahaha! cannot imejinla maksu!

arini sy pun berkebaya ketat x hengat lemak berkepoi2 :P

terima kasih BEAUTIFUL :)

nabilah_2908 said...

hehehhee...

dpt byngkn mcm mana...hilang semua kejelitawan bila bus mula bergerak...hehehehe.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
FAKE IDENTITY

Mak Su said...

mdt - hehehe, toksah bayanglah

nabilah - aauuwww

Pala Maldini said...

masih berjaya control ayu tak masa tu ? :-)

julietchun said...

drebar bas ada senyum2 tak?hahahaha

relevan said...

Kung Fu mentadak?..macam Jacky Chan ni..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

heheheh mmg kelako la maksu...

T@sh Sch@ said...

hahhahahaha

Mak Su said...

pala maldini , terpaksa, sebab seumur hidup tak penah pakai kebaya, hahaha

juliet, dia tak pasan langsung

relevan, hehehe, lebih kuwang

kina, tash - ooo, gelak ek... hi hi hi

mamaaerish@eb said...

adoi... mmg lawak la... ;p

kalo eb la... mau nyorok dlm beg... ;p

www.mamaaerish.blogspot.com

T@sh Sch@ said...

gelak je yg mampu mengomen keseluruhan citer maksu tu ...

nasib badan la

pB said...

lama nyer Mak SU tunggu result Mak Su keluar


pereksa tahun 86 , result keluar tahun 97 ...


11 tahun tu menungguuuuuuu

Kujie said...

saya dok bayang kebaya ketak je...dgn kasut tumit tinggi

pheeeewit!

sayangsayangibu said...

tak boleh membayangkan
cuma terbayang mentadak mentadu camne maksu tido...
hehehehe ;p

DrSinga said...

40 kilo sahajaaaa....
kecik keding je lah mentadak itu!!!!!!

MOFASAD said...

melatah?

GaDis CoMeL said...

tak pernah ada baju kebaya. jadi kebarangkalian utk tersungkur adalah sgt tipis. keh2x

Cik Pah said...

berat 40 kg jer? wah..seingt saya lah berat 40 waktu sekolah rendah jer.hhehhehe...sampai skang asyik.. mesti angka 5 atau angka 6 jer kat depan..

Tihara said...

umo maksu dah 41 ea..just imagine maksu wearing kebaya dgn gaya kung fu..brutal nya

annfrendly said...

hihiiikkk.. ketawa sorang2 saya bace entri ni.. kelakar la maksu ni..

tapi slim betol maksu masa remaja.. 40kg aje..
fuyooo..
berat saya masa remaja ni jangan cakaplah.. malu saya nak bagitau maksu taw...ehhee :-/

Kniedaz said...

tergelak saya maksu baca entry ni..hohohohahahahehehe...