Thursday, October 21, 2010

Bersin dan bunyi

Ichih! ichih! ichih!, excuse me.
"God bless you"

kecepeh kecepeh kecepeh, ssrreeettttt (hembus hingus pada tisu)

kepreh kepreh kepreh

achuuuh achhuuuh aacchuuuh

hhaaaaprekkk hhhaaaappreekkkk

Ha, kalau bersin bunyi macam tu, lebihkuranglah ya, empunyanya adalah gadis-gadis wanita-wanita yang pemalu dan sopan-santun, mereka tahan bersin dan lepaskan dengan perlahan-lahan dan penuh kesuntian.

Bercakap tentang bersin ni mulalah buatkan aku rasa nak terbersin pula, AAAAAcccccchhhhhh, AAaaaccchhhhh - aduh, lemaslah kalau nak bersin tapi tak lepas, nanti mulalah mata dan hidung aku ni berair-air.

"Kau kenapa? menangis", kata seorang rakan yang lalu-lalang, "Tak, aku nak bersin tak lep..... haaaaaccchhuuuoooommmm!!!!, Hoh, baru lega, alhamdulilah, he he he, sori, terbersin sepenuh hati".

Terkejut, rakan berkata, "Amboi, pekak telinga aku dengar bunyi bersin engkau ni, yarhamkallah"

;p

Terima kasih buat Pejuang kesenian dan Sahrul atas kesudian mereka follow blog ini.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

18 comments:

sayangsayangibu said...

1st....

sayangsayangibu said...

YEEEYYEEE..... ;P

Mr PenyuBiru said...

macam² bunyi org bersin kan. kekadang bleh buat org yg mendengarnya ketawa.

sayangsayangibu said...

maksu tak sihat ko?
mc deh...mc... ;p

nanaruzana said...

Kalo na bersin yg 1st tu...pastu orang tanye "u batuk ke bersin"...bukan tahan2 pon maksu...memang bersin tu yang malu2 nak keluar...

~Nur Zulaiha~ said...

hahaha....
bkn malu bersin la mak su,,,
mmg bnyi dia kecik,,,
haha....

mak su tak nak code tk block page nie... dah kasi email... mak su tak kasi pon... :(

LiNda said...

amboii maksu
lepaskan bersin sekuat hati
bukan main besar lobang idung !

ahaha

~Nur Zulaiha~ said...

zu_ieha@yahoo.com....

thankz mak su... sy tggu tow.. :D

Mak Su said...

sayangibu, kikiki....sihat, ok jer :)

mrpenyu itulah tu, saya dok tergelak ni....

nanaruzana, nurzulaiha, hihihi, lain orang lain cara, kan... ;)

linda...hahahhaa, lega tau ;)

nur okie dokie, tunggu ek

syaf said...

hahah cam tuh lak gaye bersinnyer..


anyway, appy belated besday... heehehe

rATu kEBaYA said...

suami saya selalu marah kalau saya bersin tak lepas sepenuh hati.. dia kata saki baki penyakit tu ada lagi tinggal kat dalam badan.. huhuhu.. tak tahulah betul ke tidak teori suami saya tu..

Ummi said...

berembun sambut besday sampai selsema dan bersin ke mak su hehehehe

kakngah said...

kalau dpt bersin kuat2..
fuh! lega..

iva saionji said...

rasa macam baru je borak tentang bunyi masa bersin....hehehe...tapi bila dapat bersin yg betul² lepas alangkah leganyakan....

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

saya paleng tk suka kalo org bersin.........

yg bersin ckp..."excuse me"

kalo alkapirun...its ok. tapi kalo dh islam....ckp cam tu...memang saya sound direct.... :)

Saya pun kalo bersin....tak aci pelan2...lepaskan sepuas hati...lega....

ooo...skang IPU di Labis..sangat2 membimbangkan....achhummmmmmm!!!
Alhamdulillahhh

nabilah_2908 said...

hehehehe...terbayagkan ayah saya bila baca n3 ni...hehehe..

kalau dia bersin..sure kuat...tak puas katanya kalau bersin cover2..

tiap2 pagi...tak payah guna alarm clock tuk bangun...bila dia mndi pagi..sure akan bersin dgn kuat...hehehe... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
FAKE IDENTITY

Mak Su said...

syaf, hahaha, tq

ratu kebaya, a'ahlah, lepaskan jer

ummi, hihihi, idak ler

kakngah, iva, stujus

mamarempit, a'ah, orang kita takkan nak ckp eksikius me, sikukan jer kalu dema cakap macam tu, ngengada, kan....

nabilah, hahaha, natural alarm clock

ejaMaria said...

kite masih kontrol ayu bila bersin... hihihi... masalahnya tu la... tak puas... nnt bersin lagi... dan lagi... dan lagi... huhuhu... sakit hidung :(