Friday, October 29, 2010

Aku bukanlah Encik Butang Yang Kacak Glowing

Sebelum bercerita panjang, aku nak ucapkan terimakasih buat Amy Syaquena atas kesudian follow blog ini :D

Akukan mengadu haritu yang aku sedang down, malahan aku bukan saja rasa diri sangat down, aku rasa macam aku ni jadi semakin pendek semakin hari semakin pendek, bongkok, bongkok, bongkok sabut, bongkok bagai udang baru digoreng dengan mentega dan diletakkan serdak-serdak roti ker apa ker di atasnya sebagai aksesori tambahan.

Bukan saja aku rasa aku bagaikan bongkok sabut, bongkok udang butter, malah aku bagai tidak dihiraukan oleh orang-orang-an. Aku terasa kehilangan diriku sendiri, entah di mana, ke mana........

Adakalanya aku bercakap tapi orang tak endah, adakah itu bermakna mereka PEKAK?
Adakala juga aku lalu-lalang orang tak perasan, adakah itu bermakna mereka BUTA?

Perasaan aku bagaikan aku ini jadi semakin kerdil semakin kecil semakin mengecut, tup-tup aku jadi a beautiful lady teenagers yang glowing, lepas tu tup-tup aku jadi a naughty girl, lepas tu tup-tup aku baru nak belajar berjalan, jadi baby yang cute dan huggable.

Tapi, aku bukanlah
Encik Butang yang Glowing, aku adalah aku. Cumanya dalam masyarakat Melayu ni, bila orang sudah mula tak dapat dikesan oleh orang lain, ada kemungkinan juga dia tu nak jadi bunian!!!

hah!!!

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

11 comments:

Pala Maldini said...

bunian ? kalau bunian cun.. apa salah nya

*ini komen suka2 dan bersifat dogengan sahaja*

kakngah said...

rupa2nya..
lari dr rmh
alahai...

MELAH said...

biarkan mereka pekak dan buta!

makdara TERdiva said...

eh! org bunian yg lelaki mesti hensem2 kan??? lalalla..

tp sebenarnye x paham la citer maksu..maksuuuuuu..explain pls..saya blurrrrr :D

Ibu n Abah said...

maksu...
kalau dah sampai kat alam bunian cakap akak nak pinjam periuk buat kenduri....
(org kampong dolu2 suka pinjam pinggan mangkuk orang bunian bila nak buat kenduri.....)

julietchun said...

bunian sedara halimunan ke? :P

Tihara said...

nyampah la,
kalo kite cakap2,
org wat2 tk denga..
time derang ckp
kite kena dengar lak,,
baik tkyah denga
bio padan muke dia

en_me said...

sib baik bukan ayah Pin.. kanns

PinQib said...

maksu buat lar apa yang depa buat kat maksu balik

Mak Su said...

hi hi hi ;)

Zareda Norman said...

mak su

puteri bunian pun cunhape... hikhikhik