Friday, September 24, 2010

Terowong

Engkorang pernah tak tengah elok berjalan-jalan, tiba-tiba macam ada ulat terbang masuk ke hidung, lepas tu kenalah hembus kuat-kuat untuk keluarkan balik ulat terbang tu. huuuhhhh huuhhhhhh, sampai nak terkeluar hingus.

Akulah tu... hahaha

Teringat pula kat anak aku si kakngah tu, masa dia kecik dulu, dia pernah bulat-bulatkan kertas tisu sampai jadi kecik banget, kemudian sumbatkan dalam lubang hidung dia. lepas tu dia huuhhhh huuuhhhhh, hembus cuba nak keluarkan tisu tu. Katanya, seingat-ingat dia, tisu tu tak keluar pun.

Dan seingat-ingat aku, ulat terbang-terbang tu tak keluar pun.....

eeeeiiiiiiiiii

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.© 2010 Hakcipta Terpelihara.

15 comments:

relevan said...

Ingat tadi terowong Genting Sempah atau terowong SMART..

h a n i e said...

hahahaha pernah jek maksu...hampeh betul..kan..

Lia @ Norli (Mamarempit) said...

adik bujang den lagi teruk maksu...dio poi sumbek bijik asam jawo...kombang kek dlm terowong dio...smpi poi spita...jenuh gak doktot & para misi mengerjakan....

manje said...

um pnh.. kdg2 msh ter'bau2'ulat tu... wlpn da kuar hehe ~

Rozita said...

makna nya dlm lobang idung korang ada mayat, bangkai, kubur..apa-apa je lah..
sungguh malang idung itewww

T@sh Sch@ said...

hehheh pernah .. n selalu .. hahhaha ...

dulu2 masa kecik2 me selalu gak masukkan butang dlm hidung .. tiba 1 time tak leh kua ... ayah bawak g hospital doktor kuarkan pakai vacuum ... ahahha..

akibatnyer ..me pengidap lelah .. harap maklum ..

PnConfused said...

kih3..


ingatkan terowong hape tadi.. :P

Peminat Katie Holmes said...

kah3x. habis rosak hidung.

luahfikiran said...

SALAM,
OH, YANG DUA LUBANG ASAP KAT MUKA TU YANG DIKATAKAN TEROWONG. SEBELAH KIRI DAN KANAN KITA TU, YANG MEMBOLEHKAN KITA DENGAR TU, TEROWONG JUGAK KE ?

Mak Su said...

kelakar baca respon uols, hahaha, gelak sowang2 depan pc, orang ingat den laloq, hehehe

Tuan LF, oh, yg dikiri kanan tu? terowong gaks kot... ;)

nabilah_2908 said...

hehehehe..

rasa2nya kan..ulat tu leh survive ke kt dlm sana..?


jom ke APA KATA HATI pulak,
WATAK ATOK DALAM ESC

KAKTINY said...

ye pernah.. pernah.. hahaha..

dan pernah juga buat ala2 kakngah.. tapi experimen dgn biji limau.. masukkan dlm idung, pastu takleh kuarkan..

jenuh tengah maghrib tu kena hantar ke spital utk doktor keluarkan dgn gunting pencungkil.. hohoho... manyak insaaafff ooo... huhuhu...

Shifu67 said...

aku selalu masuk terowong menora kat Bukit Berapit kalau balik kampung... terowong ko tu... aku tak tau la pulak

azq said...

alamak.. sama kes la maksu... saya pernah kena gak, agas masuk hidung.. beria hembus.. taktau keluar ke tak... geli woh!

annfrendly said...

hihiikk...
maksu.. saya pernah.. nyamuk masuk dalam lubang idung.. sampai terkuar air mate saya duk menghembus..