Friday, September 3, 2010

Tak dapat nak makan

Maaf ya semua, sbb maksu dok layan bosan, entahlah, sekali-sekala datang pula penyakit bosan ni, nak beralih bulan kot...?



oops, macam baby plaks, ahaks



By the way, maksu tengah frust ni, sebab tak dapat nak makan masa majikan menjamu staff-staff dengan majlis buka puasa di hotel 5 bintang; sebab tak boleh, i tak boleh you, i kecewa, lihatlah gambar2 beberapa jenis makanan yang aku takat mampu tengok saja :-
ikan bakar, pelbagai jenis bubur, sate ayam sate daging, nasi ayam (antara salah-satu jenis nasi yang dihidangkan), juga pasta. Itu yang di dalam gambar, yang di luar gambar lagi pelbagai maknika makanan! huhuhu, frustnya.

Bila orang dok hulur, aku cuma sengih-sengih jer, yang sebenarnya perut mengah bagai nak gila. Baru starter jer, baru ambil 2 puding, kuih2 4, 5 jenis, teh tarik baru minum 1/3 cawan - aku dah rasa kenyang giler. Belum lagi makan nasi dan melantak lauk-lauk yang disediakan! Hah!! Awat?? Adakah perutku sudah serender??Tapi walaubagaimanapun, jangan tunjuk frust tak dapat makan di depan orang, senyum bersimpul-simpul itu satu kemestian. Tengok pinggan kakak sebelah tu, licin wa cakap lu. Tengok pula pinggan aku, ituler pinggan ke-2 aku, pinggan nasi, dapat makan takat 2/5 jer. Tapi kurusnya idak jugak... hu hu hu (aku nak kurus macam avril lavigne sambil kurus sambil main gitar jeng jeng jeng, mata pulak nak pakai celak warna maroon, fuyooooo)

"aaa ya kak, akak makanlah, tak per tak per, no worries, saya sambung masa sahur nanti, tak pun saya continue esok"

p/s: terima kasih aibaks, juga buat luahfikiran - sudi juga kome berdua follow maksu ya, mekasih :D so bila nak panggil maksu bukak posa, maksu makan sepiring jer, ahaks (putu piringlah)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.


© 2010 Hakcipta Terpelihara.

24 comments:

kakpah said...

aduyai maksu.. orang makan sodap-sodap maksu mandang yo.. sojak poso ni kantung porut tu dah mongocik kot...

Mr feckry said...

takpe..jangan ikut nafsu

manje said...

salam maksu

hehe makan sket pon takpe
janji makan dari tak makan lngsung...

shasha said...

kita bole jadi geng...geng orang2 yg rugi jika dibawa makan buffet..sebab tak makan byk...hegegege

Mak Su said...

manje, dok frust nengok makanan yg dihidangkan

shasha, a'ahlah, kita gi buffet kecil2an aje ler, ahaks

mamarempit said...

den ni ape lalu depan mato sume masuk...heheh..tp sbb bebuka kt umah...lauk pun sejenis yo....

mak su..awat air sirap bandung tu pucattt je dia punyer kaler

mamarempit said...

knape frust mak su..tk sedap ke?????

pB said...

baik beringat bila makan ...
tak gitu maksu ...



Selamat Hari Raya Mak Su
Maafkan semua salah silap pB nyer ...


Ini hari last kerejaaaa
Isnin sudah mau balik Kota Bharu.

kak Erna said...
This comment has been removed by the author.
kak Erna said...

mak su..makin hujung ni..makin tak lalu nak makan kan..
yang bolehnya air je..
bak kata mak su..kurusnya tak jugak..puas akak timbang..baru ganti beteri agaknya..tu yang tak turun2 bila timbang..

Mak Su said...

mr feckry, langsung tak dak nafsu, huhuhu

mamarempit, frust sbb tak dapat nak makan, perut kecut

pb - selamat hari raya, maaf zahir dan batin ya, jalan bebaik

Mak Su said...

kak erna, hahaha, pasang balik ler bateri lama ;p

aibaks said...

sdp tul juadah berbuka tu.. tp ksian plak sbb mak su tak leh nak makan.. nape la depa tak bagi?

sabar2 la ye mak su bulan mulia ni..raya nanti sapu la rendang ke.. ketupat ke.. hehe

~fisha~ said...

bak kata p.ramlee... amek bau je..hehe:P

Mak Su said...

aibaks, uuhuhu. perut maksu ni, yang tak leh nak isi byk2, selera tu ada

fisha, hihihi, betoi x3

aNIe said...

Maksu...kalau akak lah...hmmm...memang makan betul2..hahaha...

PnConfused said...

ngape maksu xajak ai maksu, ai buleh makan on behalf of yu bebeh....


kih3....

MOKCIK AZWA said...

betoi tu..dah hujung Ramadhan...tak makan pun masih tahan berpuasa, setakat minum air saja dah memadai.

tapi tengok la raya nanti..mula2 la makan macam2 sampai tak hengat donia huhu

mari kita beramai2 berpuasa enam lepas ni..

sayangsayangibu said...

ayokk....

maksu dah makan sebelum buko puasa tak?
hehehehehe...... ;p

Mak Su said...

kak anie, niatnya macam itulah

pnconfused ;)

mokcik, i/syallah

sayang2ibu, hep... mana ada... hahaha

atty's said...

takpe..maksu..makan jgn ikut nafsu sgt..

Cik Pah said...

saya kalau ke buffet mmg suker... napsu meluap luap tgk makanan. hehehe

AngahSayang2314 said...

mak su kenapa telan air liur jer..eh kalau angah apa lagi angah pun apa lagi terus makan la.... hehehe

PinQib said...

maksuuuu..
kalau sy, sy sumbt slgi termampu!~~


Latest entry di:

Daddy ku agak manja?
Hantu wujud atau tak?
Dosa ke tengok orang naked!!!!
Kambing untuk dijual!