Monday, September 27, 2010

Selamat Pagi Isnin

Ngantuk, sejuk, dingin, aircond serasakan bagai kuat sangat (everyday pun aircond kuat sangat)....(bosan) - entah berapa kali terbangun tadi malam, mother nature's call.

Last-last pagi selepas subuh tadi termimpikan arwah emak cantik berbaju kurung dengan memakai penutup kepala yang biasa dipakainya tu, orang sedang bersibuk-sibuk kenduri dan dia melihat sekeliling, aku menjengukkan muka di tingkap (tingkap yang sudahpun musnah dan runtuh) dan terkejut melihatnya, sekelip mata dia hilang. Kemudian muncul tiba-tiba di depan aku dengan wajah yang sedikit berlainan (aku saspek, orang baru ni adalah orang lain bukannya arwah), berkata, 'tak semua yang dinampak tu betul'.

Aku terkejut jaga, dah dekat nak pukul tujuh pagi, selamat pagi Isnin! Aku late bird.

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

18 comments:

puterikurekure said...

Semoga roh arwah ibu maksu dicucuri rahmat. al-fatihah.

Whitetulip Tales said...

salam Isnin mak su...sedekah Al-FAtihah untuk arwah ibu mak su..semoga tenang di sisi-Nya..amin..;-)

Mr feckry said...

isnin...perlu semangat jitu

Mak Su said...

intan, white tulip - thanks

mr feckry - ya ya saya sngt perlukan semangat sekarang... :(

GaDis CoMeL said...

isnin memang selalu malas. haha.

rasp said...

mmg mood ngantuk je isnin nie :)

al-fatihah untuk arwah ibu Mak Su...

rATu kEBaYA said...

isnin mmg selalu mcm tu kan.. seringkali menjadi hari malas.. bilalah nak jadi hari rajin tu kene tanya diri sendiri..

Yunus Badawi said...

kalau dapat, sedekahkan al-Fatihah setiap kali lepas solat dan Yasin setiap pagi selain doa utk arwah.

Mak Su said...

gadis comel, maksu lately ni, malas everyday :(

tq rasp

ratu kebaya, iya ler, ahaks

tq yb

makdara TERDIVA said...

slmt pagi & tengahari maksu..

arini pun saya lmbt..alarm bunyi saya tutup, bunyi lagi saya tutup, at last, masuk bilik air smbil tutup mata..terasa mcm mata ade gam gajah..huhu!

relevan said...

Selamat pagi isnin Mak Su..kena buat kenduri tahlil untuk arwah ibu tu..

Mak Su said...

mdt, hahaha

insyallah relevan

nabilah_2908 said...

yupp..betul kata yunus tu..itu la sebaiknya.. :)

pasal xde mood kerja...sama lah kita..myb kita perlukan environment yg baru kot..baru hilang rasa malas tu..huhu..

jom ke APA KATA HATI pulak,
SEANDAINYA

Mak Su said...

nabilah.... mgkn benar, sbb maksu kat sini dah sedekad setahun, makin lama makin teruk dirasai

Amni said...

Semuga allahyarham dicucuri rahmat dear.. jangan lupa selalu2 sedekah alfatihah....

julietchun said...

kalau dah lambat tu rasa nak terbang mcm burung pegi tempat keje kan :P

Ain said...

doakan arwah dalam setiap solat maksu....

insyaallah arwah akan sentiasa tenang disana....

Arm said...

balik ni.. nak minta maaf dengan mak saya atas dosa-dosa selama ini.. terus teringat pada orang tua, dia saja yang saya ada..