Tuesday, September 28, 2010

Menari berpusing-pusing

Ini gambar lama, gambar dak W tu seronok menari berpusing-pusing dengan skirt kembangnya dengan rambut yang beralun rambut. Sekarang rambut dah potong pendek, skirt kembang pun dah comot. Sekali tengok, membuatkan aku teringat kepada Tarian Sufi yang dipelopori oleh Jalaludin Rumi, seorang penyair sufi yang hidup di tahun 1207-1273. Saya lihat DI BLOG INI di sini dan dapat tahu bahawa Saidina Abu Bakar ra adalah orang pertama yang melakukan putaran itu.

Tarian sufi juga ada di dalam video klip lagu Dewa 19, Laskar Cinta.

p/s: saya tak usik orang, saya tak kacau orang, tapi apakah benar bahawa saya telah difitnah? sebagai busybody.... (?). Malang sungguh menjadi saya :(
kan, setujulah dengan saya.....
kenapa ha? kenapa? kan aku dah kabarkan, kalau bencikan aku, jangan langsung tengok muka aku ni...........

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

8 comments:

m.q said...

cute nya baby w menari

h a n i e said...

maksu..jgn sedih k..biar ape org nk kata..kita je tau..mcm mn kita yg sbnrnya.. =)

Mak Su said...

mq, hehehe

hanie, tak seronok banget bila sy dok fikir2kan, nanti terasa mcm semua orang pandang serong kat saya, nanti kot kot ada yg kata saya "nampak jer diam tapi mulut xxbai", padahal saya x peduli pun depa uruskan diri depa cemana

:(

julietchun said...

bukan main W dok menari, lagu apa agaknya yg dia dengar tu :P

Cik Pah said...

amboi.. syioknye.. menari lepas bebas.. kan best kita pun camuth gak. sekali skalai menari lepas tension di waktu kerja.

Rozita said...

oh..sy langsung tak tau menahu pasal tarian, even tarian sufi :)

aNIe said...

Maksu... anak2 perempuan kalau dpt skirt memang suka menari pusing2kan...

Tu tarian sufi tu...diorang tak mabuk ke...akak yang tengok ni pun macam nak menjunam kepala ke bawah...hehehe

LiNda said...

Hahaha
cutenya
serupa anak perempuan saya


p/s.. biar apapun org kata, maksu tetap besh ! sokong maksu .