Monday, August 30, 2010

Makan siang di bulan ramadhan

Assalamualaikum semua, terima kasih dgn petua parut tu, nanti balik karang kita cari minyak bervitamin e yang sesuai untuk w, bercakap tentang makan, di atas adalah hidangan pada hari ahad. ayam masak lemak cili api, sayur goreng, ikan kicap. Tak pernah pergi beli makanan di param, sediakan sendiri DANNNN tiap-tiap hari dapat makanan dari jiran-tetangga, samada lauk-pauk mahupun kuih-muih, selalunya hidangan simple 2, 3 lauk akan menjadi 5 lauk dan 4 jenis kuih-muih.
Alhamdulillah, biarpun sedih berganda-ganda baru-baru ini, tapi Allah hiburkan hati ini dengan cara lain.
TAPI...pernah tak mimpi makan di bulan ramadhan, di waktu siang? Aku tahun ni ada dah,
1 - mimpi orang suapkan kuih or nasi kepal,
2 - mimpi orang sediakan lauk sayur dan suapkan sesudu kepada aku, aku siap buka mulut dan ada udang seekor dalam sudu tu
3 - mimpi orang suapkan kuih, cookies, berbentuk segi empat tepat
dan setiap kali mimpi begini, di siang hari di bulan ramadhan tahun ini, aku bagaikan mengunyah-ngunyah makanan demikian buat beberapa ketika sebelum aku tersedar dari lena-lena ayam (tengahari panas, tak boleh tidur lena pun, ala-ala saja, timing selalu time zohor)
apa maksudnya ya? maksud burukkah?
Punyalah pelik, malu sungguh kalau ada orang terlihat aku lena tapi mulut sedang mengunyah. hahaha
oh ya, terima kasih kepada as leenda, sudi follow blog ini :D
Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

13 comments:

GDIZ said...

hehe..
mcm2 maksu. sy tak pernah lagilah bermimpi mcm tuh ;p. Sebab jarang tido time rehat..;p

shasha said...

hmm...semuanya mimpi makan je mak su...

Ain said...

agaknya sebab perut maksu lapar kot, sbb tu la mimpi makan...

hahaha....

kalau la lepas mimpi tu tetiba perut jadi kenyang, ok jugak kan....

julietchun said...

mujur tak mengigau cakap sedap,sedap :P

siti_asiah said...

maksuuu asiah pun penah la mimpi camtu...pastu rasa kenyang...dhla cam real kan kan?

Mak Su said...

gdiz, selalu terlena dlm keta, paksu dok drive, maksu dok ngigau, hahaha

shasha, ahaks

ain, idak juga, pelik ni, tak lapar, alah, dah tua, alah bisa tegal biasa, ahaks

julietchun, ayoyo

asiah, aik? kita seghuper

Rozita said...

mimpi tu kan mainan tidur? tkde makna apa2 kot..terbawak2 sbb perut lapar heheheh

AngahSayang2314 said...

salam mak su..

jgn ikutkan sangat mimpi tue mungkin mainan tido tue sabar yeeee

nabilah_2908 said...

selalu gk mimpi mcm mksu ni..ingtkn sy sorg jer..ramai gak rupanya..hehe..

betul la kt2 yg lain tu kot..myb tgh lapar...tu yg terbawa2 dlm mimpi.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
WAKTU TIDUR

gee ryder said...

laa mimpi ke? ingatkan tak posa tadi hehe

kayteeze said...

Err....

Tie teringin gak mimpi orang suapkan cookies tu..

Sedap tak maksu ??

Mak Su said...

hahahaha

tie, cookies tu nampak sedap, hahaha

en_me said...

sodappnyerr mimpi makann kanns.. ekeke