Sunday, July 11, 2010

Terapi wanita

Hubby menyarankan kepadaku untuk membelanja diriku sendiri, "nanti dapat gaji, pergilah beli baju baru untuk hang".

Terima kasih dengan saranan. Suamiku prihatin juga, ingatkan dia tak sedar... huhuhu

Sudah berapa tahun aku tidak bertukar baju; tidak berbaju raya yang baru... dalam pada orang lain mengupdate lemari gobok masing-masing saban bulan dengan pakaian-pakaian baru samada berjenama atau tak.

Mungkinkah paksu chot jadi sakit jiwa bila melihat calar-balar di jiwaku lately?

Aku pula, tak tahu nak berekspresi macamana, apakah senyumanku ala-ala,
kerang busuk ?
cicak tertelan kapur ?
senyum kambing ?
senyum sumbing ?
manis di bibir saja ?

Sudah lama aku tak melayan diri aku sendiri, biasanya keutamaan adalah untuk mereka.

hhmmmm, siapa kata gula-gula itu manis? dan garam itu masin?
bagiku - semua adalah tasteless, ataukah mungkin deria rasaku telahpun tepu?

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

11 comments:

Ain said...

ain pun jarang beli baju baru....

setahun sekali jer....

keutamaan tetap pada anak2 kan...

HEMY said...

mesti la dia perasan maksu...tp apakan daya..kadang kami yg tak semewah mana..nk tampung anak lagi..berharap isteri nye duit tolong

hehehe..sapa tak sayang bini

Yunus Badawi said...

Eloklah tu pergi manjakan diri. Elok lagi kalau paksu pun ikut masa maksu beli baju tu. Yang penting kerjasama.

PnConfused said...

p beli baju baru mmg sgt best kan maksu????




tp skang tgh teruja beli bj bb.... skirt pink kembang memanggil2 daku wpon xto bdk kecik nih boy ke gurl.. hahahahah


bersaboooooooo

ckLah said...

Beli maksu...beli...beli!!!


:)



Anak ckLah yang 3 remaja tu kata tak nak baju raya. Mrk kata, bajet baju raya untuk mereka , baik ibu gabungkan dan beli satu laptop baru utk mereka! Aduhai! Yang bongsu saja tetap terkinja2 nak baju raya.

Tihara said...

kenapa apakah maksu?? semuga ceria selalu :)

iina said...

Mak su

Saranan yang bijak hehehe kalau dah paksu tegur tuh mesti ada sebab.. :)

aishahumairah said...

alala..

sdhnya lahai..kita pn jrg je beli baju..huhu..

shasha said...

sokong pak su chot..sesekali kena reward diri sendiri mak su....

مريم أبو أحمد said...

ya... beli jangan tak beli!

calar balar tu.. usah dibawa ke 'sana' ye maksu.. cukuplah sekadar dunia. :)

biarlah.. biarlah.. dunia ini tidak kemana... ;)

pssttt.. tingin nak ngedate ngan maksu.. :D

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

beberapa tahun tak bertukar baju?..hang tak bukak langsung ka maksu?..hahahahha