Wednesday, July 28, 2010

Tag dan Award, the bestest blog

Saya tengok buku tiga lima saya ni, tup-tup terperasan ada hutang belum langsai, hutang pada mamarempit, dan list bertambah, dari cik pah juga. Tag dan award yang sama, bestest blog. Terima kasih buat mereka berdua, huhuhu.

Ini link mama rempit dan ini pula link cik pah.

Syarat-syarat:
1) Kena buat ayat puji kepada pemberi award:

mamarempit dan cik pah: saya berterima kasih pada anda berdua sebab sudi berkawan dengan saya, biarpun secara siber, saya senang datang ke blog anda berdua sebab saya rasa selesa dan comfortable dengan posting-posting anda yang bersahaja dan saya dapat rasakan keserasian, caiyuk caiyuk, all the best to you bloggers :)

2) Kena pass pada 10 lagi penerima seterusnya:
zareda norman
zino
kak erna
hemy
masy
shasha
zulkbo
zaitun
kaktiny, dan
yunus badawi

3) Bagaimana blog anda boleh digelar blog yang best and great?
Tanya pasal blog sayakah? Oh, saya rasa gelaran blog best dan great tu memang amat kena dan sesuai dengan blog saya ceritakosong ni, sebab biarpun url yang anda perlu taip adalah ceritakosong, tapi cerita-cerita (posting-posting) saya tidaklah kosong, tetap ada isinya. Silalah lihat dan kaji, ada tak ada, setuju tak setuju, MESTI ada huruf a, b pun ada, c pun ada, d, e, f, g, h etc etc.

:D

p/s: saya bukan gemar mengeluh tentang perangai orang seperti di link ini tapi saya rimas dengan orang yang sentiasa sentap untuk perkara yang langsung tak ada kena-mengena dengan dia. sebenarnya semalam saya talking on the phone, saya tergelak, adalah benda yang kelakar, lagipun bila kita on the phone, eventhough orang tak nampak muka kita, tapi pihak yang satu lagi akan senang hati jika berbual dengan orang yang ketawa ceria dan bersenyum. malangnya hati dan jiwa yang sekoq tu yang rajin sentap tu, tiba-tiba dia jadik annoyed dan sindir-sindir, awat? padahal saya ni bukan jenis drama queen or drama king or rajin make a scene, saya ni duduk kat kerusi saya senyap-senyap saja. macam itulah keadaan saya kat sini, kat tempat cari makan ni... kalau andalah kan, anda cakap kat telefon dengan bos anda, laki anda, bini anda, kawan sekolah anda, client anda - dan anda berbual dengan riang-ria dan meletus sedikit ketawa sekadar 5 atau 6 harakat dan tiba-tiba anda kena sindir dengan neighbourhood yang tak frenly, anda pelik tak?

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

25 comments:

m.q said...

hehehehe...slmt bertagging

p/s: sy dh jwb tag maksu tau :)

DrSinga said...

manusia memang gituu....
jeles ko tak gelak2 dengan dia kot...

atty's said...

mak su rajin buat tag..saya banyak lagi tag tak settle..nie

julietchun said...

memang pelik. dia tak penah ketawa kot.

Mak Su said...

mq, dah buat? mekasih byk ;D

dr singa... huhuhu, hentah. tapisejak saya kenai dia, mmg perangai dia mcm tu, dia benci kat semua orang...

atty, time tak ada idea nak buat posting, maksu akn jwb tag :)

julietchun, dia suka ketawakan orang jer

makdara TERDIVA said...

pedulikkanlah maksu org 2 yg 'sarcastic2' tu..

sy pun tak suka..sbb sy kalau gelak...bukan 5-6 harakat...15 harakat saya bedal..haha!

tp belog maksu memang best pun..

HEMY said...

fuh..bestest award??? saya maksu?? well..sy tak hairan..mmg sy best..mwahahahahaha

syaf said...

rajin layan tag...

pekes tetibe nk sound plak,..,.lempang sikit muke beliau mak su...ngeee

Masy said...

org itu adelah manusia yg kurang kasih syg. itu mmg kene layankan maksu. kasik laser barang 16 harakat, mungkin dia akan tershadap.

esok sy jawab ye :)

kak ina kl said...

biarkan luncai terjun dgn labunya..

oooo dah ada muka kamu dah ek..lain tak yah cover lagi..

Mak Su said...

makdara terdiva, 15 harakat? hahaha

hemy, eh wah

masy, 16 harakat ek? hahaha

kak ina kl, hehehe

Mak Su said...

syaf, tak berani nak lempang, tapak tgn maksu adalah kecik hahaha

KAKTINY said...

hmm... situasi camtuh tak thrill sgt maksu.. lagik thrill kalau dia plak tgh ckp2.. pastu bisik2, pastu bila kita dtg, dia larik sambil senyum2 kambing.. pergh.. lagi menusuk qolbu.. tenang jer.. org cam ni reverse psyco dia adalah, TERUSKAN HAPPY KITA.. sebab DIA ADA MASALAH JIWA YG TAK HAPPY.. dan dia hanya HAPPY kalau tgk kita tak HAPPAY dgn cara dia buat kita tak HAPPY.. jadinya.. HAPPY HAPPY selalu maksu yer..


err err errr.. kena tag??.. aramaaaakkk!!... kena happy jugakla jawab tag maksu nih.. hahaha.. nanti bebila ada mood happy nk update blog, tiny jawab tag maksu yer..

kehkehkeh.. haip haip.. jgn marah.. happy selalu.. warghkahkahkah...

Mak Su said...

tq kaktiny, maksu mmg stujus ngan kaktiny, the fact is org mcm tu adalah sentiasa tak hepi dgn hidup dan kehidupan dia dan sentiasa jeles kat org lain.... bluweekkks

tq kaktiny, bila lpg buat ler, tara pa pa

AngahSayang2314 said...

mak su angah pun dapat award nie gak tapi tak buat hehehe

nabilah_2908 said...

abaikan saja dia...sbnrnya dia ni sngt2 jeles kn maksu...penat kalau nk melyan dia..buat tk tau dh..lain kali..ketawa jer kuat2 even kena sound ke apa...lama2 nnti dia senyap la tu.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
DEAR FOLLOWERS

mamarempit said...

Maksu...buku 555 maksu ada kosong lagi tak...hehhee....tumpang utang boleh..wakakkaka

maksu...org cen tu kan...sakit ati...dengki...jeles ngn kita....

den ni kt opis..nk golak sekuek ati...Bos pun tk marah.....hehehe..kalo senyum sorang2 pun dia tk kesah..dia tau....staff dia bukak tenetttt memanjang....hahahha

mamarempit said...

mekaseh yo amek award tu..nt kalo den dapek lai..den pas2 kek mak su yo... :)

Zaitun said...

Nanti kak Zai jawab tag Mak Su dan award tu terima kasih banyak2 tapi blog kak Zai tak adalah the best, biasa2 aje.

Suzi said...

salam mak su,

syabas! masih rajin jawab tag...:)

en_me said...

fofulerrnyerrr makk..

LiNda said...

ekeeeleh ...
tah apa2 jek..
biarkan maksu
teruskan dgn gelakmu
yang sopan santun itu .

kikiki

MOKCIK AZWA said...

Lepas baca ni baru teringat ada hutang tag dengan seseorang hehehe

Zareda Norman said...

TQ maksu

kena jawab segera ni kalau tak nanti lupa

kak Erna said...

mak su..kena sindir meamang selalu..tah ape penyakit orang yang menyindir tu tak tau la..