Tuesday, July 6, 2010

The source is email

To remove chewing gum from clothes: Keep the cloth in the freezer for an hour.
(bagus untuk handle masalah chewing gum yang selalu melekat di baju w)

To whiten white clothes: Soak white clothes in hot water with a slice of lemon for 10 minutes
(boleh putihkan semula baju sekolah anak-anakku)

To get maximum juice out of lemons: Soak lemons in hot water for one hour, and then juice them. (wah, kalau macam ni, kalahlah pakar masakan-pakar masakan di ruangan rencana tivi)

To avoid tears while cutting onions: Chew gum.
(eh! makan singgam? aku ingat untuk elakkan mata berair masa potong bawang adalah dengan suruh orang lain potongkan bawang, hi hi hi)

To boil eggs quickly: Add salt to the water and boil.
(aik? telur asin? sesuai untuk ibubapa yang nak sediakan telur rebus sebagai buahtangan kepada tetamu jemputan di kenduri kahwin)

To get rid of mice or rats: sprinkle black pepper in places where you find mice or rats.
They will run away. (haaaaachummm!!!!! terbersin plaks)

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

4 comments:

fyruz.Ngadiman said...

tak suka makan singgam..kunyah2 sampai nak muntah..haha

dan paling x suka potong bawang..msti nangis..tsk!

Peminat Katie Holmes said...

GOOD INFO.TQ

Mak Su said...

fyruz - kasik jer kat orang lain potongkan ;)

tq peminat katie holmes :)

amalina sahaja said...

betul eh maksu. thanks :D