Thursday, July 22, 2010

Senandung Jiwa


Ini W buat aksi the flying mantis, hih hih hih.... sekali dia sepak, berdengung tiga hari. Sepakan no shadow tu.... hebatnya. Sekarang w selalu cakap, "mak memang hebat". "mak memang cantik". "mak cantik sangat". Hih hih hih....ai loikee.

Pagi tadi masa aku sedang bersiap-siap di depan cermin, w nyanyi.....
Ibu
Ibu
engkaulah hatu hatiku

Ibu
Ibu
engkaulah hatu hatiku


dia ulang ulang rangkap ni beberapa kali, kemudian aku betulkan perkataannya, 'bukan hatu, tapi ratu, ratu hatiku, cuba cakap ratu, rrraaaaaa ttttuuuuuu"

'RATU'

'okey, nyanyi balik, mak nak dengar'.

Ibu
Ibu
engkaulah hantu hatiku

Ibu
Ibu
engkaulah hatu hatiku


'eh! bukan hantu, bukan hatu, tapi ratu, ratu'

Ibu
Ibu
hatu hatiku, hatu hatu

Hih hih hih, suka hatilah w nak nyanyi macamana, hatu pun hatulah.

Di bawah ni adalah gambar aku baru sampai ke rumah, w selongkar beg aku dan menemui kamera. Dialah yang ambilkan gambar ni, suka sangat, "jangan padam gambar mak ni dari kamegha tau mak", pesannya.
Sambung cerita pagi tadi, 'mak cun', katanya. Mula-mula aku ingat dia cakap apa? Aku gelak-gelak sajalah walaupun tak faham, dia cakap lagi, 'mak cun, oo, mak mekap ya'. "mekap? mana pernah mak mekap, hahahaha", aku gelak lagi, aku memang suka gelak, selain suka geram, oops!

"mak cun, iya, w tengok mak cun jer'.

'a'ah, mak memang cun, hahahaha', gelak lagi.

lalalalala

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

31 comments:

puterikurekure said...

betul tu maksu. mata anak2 ni, dia pandang mak dia la paling cantek skali tau.

:)

Purpleheart said...

memang maksu cantik, comel lagi..

SyidaGorjes said...

maksu=cantik, syida=gorjes.hehehehee

Ibu n Abah said...

maksu..
kata-kata yang lahir dari anak adalah jujur dan ikhlas tanpa prejudis...

syaf said...

hatu...ngee pelat kah beliau..ala budak2 agi...bagge x mak su anak nyanyi cam tuh

Mak Su said...

intan, purpleheart, syidagorjes, ibu n abah :)

syaf, hehehe, suka... :)

T@sh Sch@ said...

yer r kan ... dh jd hatu .. kene r puji cun lak ...

(sesungguhnya maksu tu mmg segalanya2 buat w : itu yg w nak smpaikan ...hikhikhik)

Lovely Kitchen said...

Salam....jalan2 sampai sini...

Zaitun said...

Kak Zai suka kalau anak puji....ikhlas dari hati.

zulkbo said...

Salam bertandang sini..
moga hari mu ceria dan
anda sihat selalu..

achik said...

pandainya baby w amik gambar.. :)

shasha said...

kawan kita anak dia tukar dari ratu jadi batu...kelakar...
baby w pandai amik ati mak dia laa..

Abd Razak said...

Salam..

Moga sihat hendaknya..

Terima kasih ziarah blog saya..:)

m.q said...

pandainya baby w ambil hati ibu
ehhehehe...ni kena beli kekotak size besor ni maksu

kakngah said...

saya ada 3 org ank
hanya yg no. 2 selalu ckp..
mummy ni cantik sgt la..
kembang vontot ai.. hihihi!!

AngahSayang2314 said...

wah komain suka lagi ye mak su ..heheh apa pun sapa lagi kalau bukan kita nak puki diri kita tul tak???

Yunus Badawi said...

Betul kata W tu. Kanak2 bila beri komen mmg ikhlas.

nabilah_2908 said...

hehehe...ratu jadi hatu...layan kan saja..

umur W dah berapa tahun maksu..?

jom ke APA KATA HATI pulak,
TRAFFIC OH TRAFFIC

CuTeMiUt78 said...

hik...hik..hik.. anak2.. kelakar kan bila tgk gelagat mereka.. sama je ngan mirul..

makdara TERDIVA said...

bila penat2 terhibur hati dgn gelagat anak2..

owh rindu kat hero-heroin sy 3 ktul tu.. :(

Masy said...

flying ke praying mantis eh maksu? nak gugel jap hehe

btw, anak da puji tu - redha jeee.. dah beso sok tunggu menantu plak puji hehehehehhee

Ain said...

lagu feberat sarah jugak tue...

hari2 mesti mau nyanyi...hehehe

telatah anak2 sentiasa menghiburkan, walaupun kadangkala ada jugak yang buat kita naik geram...

Mak Su said...

hih hih hih hih, hah hah hah hah - entah... flying mantis ker praying mantis ker? mantis got pray pray fly fly? kah kah kah, main belasah jer

terima kasih semua :D

sayangsayangibu said...

w
tu macam si KC, banyak cakap, banyak mulut
adehh kadang tak terlayan.

Tihara said...

wow..mak su cun..cara duduk tu pun cute jek..:)

ckLah@xiiinam said...

Yalah...gaya maksu dudu tu comel. Biasanya, orang yang duduk macam tu dia tak kuat lari...he..he..he...




Betul ke salah maksu?

HEMY said...

hahaha..cute je W kata mak dia cunnn

Rozita said...

mak su mmg ler cantek...
hehhe dia bercakap pelat ke mak su?

julietchun said...

w sebut je apa nak nanti mak buleh beli sebab mak hepi hari ni :P

Mak Su said...

apa? orang tak kuat lari duduk macam tu? huhuhu...memang benar sebenar benarnya

one said...

ok,nati ajar dia sebut AAAA ...UUUU ayu..ok. cun dah ayu lah plak (: