Friday, July 9, 2010

Loyal maksudnya Tak Laku??

Bosan sungguh, banyak sudah dihantar, tapi sampai saat ini, tiada jawapan memuaskan, bukan setakat jawapan - tiada sebarang panggilan telefon pun untuk aku! Alah... i promise, tentu kita akan suka sama suka, tapi kena jumpalah dulu, barulah berputik cinta suka.

Ada satu tempat tu, tiada surat-menyurat, hanya panggilan telefon dilayan, bila aku telefon, dia kata nak orang berpengalaman, tapi gaji cuma takat 3 angka, aku nak 7, 8 angka, barulah aku boleh beli helikopter! oops!

Sebaliknya, orang yang aku telefon tu, tanya samada bolehkah aku mengajar tusen, malangnya aku tiada pengalaman mengajar tusen secara official, walaupun aku tusenkan dan mengajar mengaji kepada ketiga-tiga anak aku sendiri , huhuhu. So far, dari apa yang aku lihat, markah pelajaran anak-anak aku ada pembangunan.

Tapi kalau nak ajar anak orang lain, aku tak yakin, aku takut.... apatah lagi bila aku tengok kereta bapak budak-budak, begtangan mak budak tu, kasut tinggi parents, ketebalan wallet parents - tentu mereka nakkan keputusan pereksa anak-anak mereka flying colours! huh! tak sangguplah aku nak ambil risiko.

TAPI sekarang ni aku jadi troma memikirkan, kalaulah aku terpaksa loyal hingga umur 55 tahun, adoi matilah.......... meroyan meragan semua ada. Malangnya orang tak percaya tanpa alami apakah perkara-perkara yang membuatkan aku tertekan setiap hari; oleh itu, aku ni sebenarnya rela hati nak bagi orang pakai kasut aku, duduk di kerusi aku dan pakai baju aku supaya mereka dapat feel perasaan aku yang tertekan, selalu.

Berbalik kepada cerita loyal, ada jokes ni menyatakan (sumber emel):
Loyal - means cannot find work anywhere else.
Good communication skills - spending lots of time on the phone chit-chatting
Career minded - back stabber
Sense of humours - knows lots of dirty jokes
Uses logic - getting other people to do his/her work
Quick thinking - many excuses
Relaxed attitude - sleeps at desk

weeehuuuuu,,...... layanzzz

Semua coretan adalah hakmilik Mak Su dan tidak boleh diulangsiar oleh sesiapa pun tanpa keizinan dari Mak Su.

© 2010 Hakcipta Terpelihara.

17 comments:

Kniedaz said...

loyal = tak laku..hahaha..

julietchun said...

kalo jadi cikgu tusen kat kelas yg ramai tu mungkin buleh kot :P

nabilah_2908 said...

ala...tak cuba..tak tahu maksu..

if maksu mampu mengajar anak2 maksu..dh tntu maksu boleh mengajar anak2 org lain..

lagi pun kelas tuesyen..biasanya bilangn murid tkde la ramai mcm kt sekolah..

maksu boleh punya.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SYUKUR

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

buat dulu baru tahu.

mungkin ada attraction lain ke yg membuatkan semua menjadi..

PinQib said...

em. mak su.. belum cub belum tau.. ok.. mencabar diri sndrii.. Okx

Sekian. Eh. Ada update la. Jom singgah!

Nak Tanya ni !

makdara TERDIVA said...

maksu..tlg ajar tusen anak i bole?? thehehe..

Mak Su said...

kniedaz, huhuhu

julietchun - takut tengok mata yang banyak, hahaha

nabilah-dgn anak sendiri konfiden nak marahkan depa sbb nak depa berjaya, takut nak marah anak orang, takut kena lempang ngan bapak orang, huhuhu

azrina - masih cari peluang utk sambung buat kerja yg current, biarpun dah jadik bencik, tapi rasa macam tak de peluang lain, huhuhu

oohhh.. thanks pinqib :)

makdara terdiva, hahaha, takut saya ngajar dia jadik loqlaq plaks

[-suziey-] said...

hahahaha sabo jek..hmmm btl gk kan..tp kira ok la..bahasa lembut..konon2 btl2 loyal..ekkek;D

shasha said...

ahaks...saya adalah career minded=back stabber?? dahsyat!!!

SUZIE APAI said...

try it first mak su...menabur ilmu besar ganjarannyer...

bleh la maksu

Mak Su said...

suziey, hahaha

shasha, oops! ia adalah jokes sahaja, mungkin dicipta oleh seseorang yang kecewa, huhuhu :(

suzie, heh heh heh, sapa nak pandang pada maksu ni? cuma ada sijil spm dan stpm setakat tingkatan 6 rendah jer, dan sijil menaip

Jimi Si Pendakap Malam said...

suka dengan jokes yang diletakkan tuh., heheheh

~ yus ~ said...

Loyal=tak laku..kompius kejap baca tajuk n3 ni..hehe.

Betullah tu, tidak berada di situasi maksu, tak tahu apa sebenarnya perasaan maksu. Tapi segala sesuatu mesti ada permulaan dan akhirnya kan. Kalau yg lama tak berakhir, mana nak dtg yang baru. Cuba dulu maksu, daripada trauma, meroyan, meragam semua kan...Pasti ada hikmah di sebalik sesuatu perkara tu. Maksu boleh!!

Tihara said...

maksu tertekan?..saya tengok maksu ni cam hepi go lucky je :)

Cik Pah said...

loyal - means cannot find work anywhere else ?

bukan camtuh kot.. yg tepat adalah . lazy to find new job..
boleh ?

Mak Su said...

jimi - hehehe

yus - thanks

tihara - oh, ya ker? well.... saya pasti, ramai orang telah tertipu

cik pah, as for me, saya dah terai dah, banyak, tapi masih tak berjaya :(

nuraarin-life said...

hahaha..terasa sekejao loyal=tak laku

nak cari kerja baru mmg tertekan tambahan dah lama sangat kat satu tempat jer, explore twmpat lain baru terbuka minda lagi....

saya pun dah ada tanda2 bosan keje ni, camner??